Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spatial Patterns of Knowledge-Intensive Business Services in Cities of Various Sizes, Morphologies and Economies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F20%3AA210247O" target="_blank" >RIV/61988987:17310/20:A210247O - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27350/20:10245694

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/12/5/1845" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/12/5/1845</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su12051845" target="_blank" >10.3390/su12051845</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Spatial Patterns of Knowledge-Intensive Business Services in Cities of Various Sizes, Morphologies and Economies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We compare intra-urban localization patterns of advertising and IT companies in three large Czech cities. The main aim of our analysis is an empirically-based contribution to the question to what extent do knowledge bases affect the spatial distribution of various knowledge-intensive business industries. The central research question is: To what extent is the localization of these two industries influenced by different modes of innovation/knowledge bases (symbolic vs. synthetic) and to what extent by contextual factors, such as urban size, morphology, position in the urban hierarchy and economic profile of the given city. We found that the urban contexts shape the localization patterns of advertising and IT companies more than differences in knowledge bases— both industries cluster primarily in the inner cities and urban cores. Formation of more suburban IT “scientific neighborhoods” is limited.

  • Název v anglickém jazyce

    Spatial Patterns of Knowledge-Intensive Business Services in Cities of Various Sizes, Morphologies and Economies

  • Popis výsledku anglicky

    We compare intra-urban localization patterns of advertising and IT companies in three large Czech cities. The main aim of our analysis is an empirically-based contribution to the question to what extent do knowledge bases affect the spatial distribution of various knowledge-intensive business industries. The central research question is: To what extent is the localization of these two industries influenced by different modes of innovation/knowledge bases (symbolic vs. synthetic) and to what extent by contextual factors, such as urban size, morphology, position in the urban hierarchy and economic profile of the given city. We found that the urban contexts shape the localization patterns of advertising and IT companies more than differences in knowledge bases— both industries cluster primarily in the inner cities and urban cores. Formation of more suburban IT “scientific neighborhoods” is limited.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF17_049%2F0008452" target="_blank" >EF17_049/0008452: SMART technologie pro zvyšování kvality života ve městech a regionech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1845-1864

  • Kód UT WoS článku

    000522470900146

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85090001860