Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proposal of Methodology for Evaluation of Ergonomics of Teaching Materials Using Eye Tracking

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F20%3AA210278M" target="_blank" >RIV/61988987:17310/20:A210278M - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://online-journals.org/index.php/i-jet/article/view/19319" target="_blank" >https://online-journals.org/index.php/i-jet/article/view/19319</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3991/ijet.v15i24.19319" target="_blank" >10.3991/ijet.v15i24.19319</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Proposal of Methodology for Evaluation of Ergonomics of Teaching Materials Using Eye Tracking

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Educational materials are a key component of the educational process. In this respect, it is an instrument that is essential throughout the education pro-cess and where quality plays a key role. The quality of educational materials must be assessed in terms of expertise and timeliness, and in terms of ob-servance and application of didactic and pedagogical principles. Only high-quality educational materials bring greater efficiency to the entire education process. An essential aspect of assessing the quality of educational materials is also their ergonomics. That is, assessing whether the educational material works in accordance with the author's ideas. The principle of ergonomics, which includes comprehensibility and user-friendliness, is already common-ly used in the design of web pages or advertising flyers. Their aim is also to communicate information and lead the attention of the reader. This article is devoted to the definition of the methodology by which we evaluate this er-gonomics for educational materials and based on research we are able to formulate recommendations in this area.

  • Název v anglickém jazyce

    Proposal of Methodology for Evaluation of Ergonomics of Teaching Materials Using Eye Tracking

  • Popis výsledku anglicky

    Educational materials are a key component of the educational process. In this respect, it is an instrument that is essential throughout the education pro-cess and where quality plays a key role. The quality of educational materials must be assessed in terms of expertise and timeliness, and in terms of ob-servance and application of didactic and pedagogical principles. Only high-quality educational materials bring greater efficiency to the entire education process. An essential aspect of assessing the quality of educational materials is also their ergonomics. That is, assessing whether the educational material works in accordance with the author's ideas. The principle of ergonomics, which includes comprehensibility and user-friendliness, is already common-ly used in the design of web pages or advertising flyers. Their aim is also to communicate information and lead the attention of the reader. This article is devoted to the definition of the methodology by which we evaluate this er-gonomics for educational materials and based on research we are able to formulate recommendations in this area.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal: Emerging Technologies in Learning

  • ISSN

    1863-0383

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    4-14

  • Kód UT WoS článku

    000601406600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85099907239