Visualization of Differences in Data Measuring Mathematical Skills
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F09%3AA1000VKU" target="_blank" >RIV/61988987:17450/09:A1000VKU - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Visualization of Differences in Data Measuring Mathematical Skills
Popis výsledku v původním jazyce
Identification of significant differences in sets of data is a common task of data mining. This paper describes a novel visualization technique that allows the user to interactively explore and analyze differences in mean values of analyzed attributes. Statistical tests of hypotheses are used to identify the significant differences and the results are then presented using Hasse diagrams. The presented technique has been tested on real data coming from pedagogical tests focused on evaluation of mathematical skills of secondary school students in Czech Republic. The results show that the proposed tool provides comprehensible representation of the data.
Název v anglickém jazyce
Visualization of Differences in Data Measuring Mathematical Skills
Popis výsledku anglicky
Identification of significant differences in sets of data is a common task of data mining. This paper describes a novel visualization technique that allows the user to interactively explore and analyze differences in mean values of analyzed attributes. Statistical tests of hypotheses are used to identify the significant differences and the results are then presented using Hasse diagrams. The presented technique has been tested on real data coming from pedagogical tests focused on evaluation of mathematical skills of secondary school students in Czech Republic. The results show that the proposed tool provides comprehensible representation of the data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference on Educational Data Mining
ISBN
978-84-613-2308-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
—
Místo vydání
Cordoba, Spain
Místo konání akce
Cordoba, Spain
Datum konání akce
1. 6. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—