Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Extrémní násilí ve školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F09%3AA1000W5F" target="_blank" >RIV/61988987:17450/09:A1000W5F - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Extrémní násilí ve školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá analýzou případů extrémního násilí páchaného ve školách, provedené v rámci studie autora příspěvku v roce 2008. Jedná se o případy, ve kterých došlo k masovému násilí ve školách s následkem smrti. Jsou to případy popisované zejména jako akce tzv. šílených střelců. I kdyţ byly jednotlivé případy medializovány, nebyly dosud dostatečně zpracovány jako celek podle sjednocujících kritérií. Tato analýza to částečně řeší. Zajímavé je srovnání podle osobností pachatelů, podle pohlaví, geografického rozloţení, způsobu útoku nebo četnosti útoků podle jednotlivých měsíců v roce. Poučná je téţ historie násilí ve školách, která dokumentuje, ţe to překvapivě není nový fenomén. Zmíněny jsou způsoby ochrany ţáků a učitelů pro zmírnění lidských ztrát. Profilace potenciálního pachatele na základě vyhodnocení dostupných informací můţe v budoucnu pomoci umoţnit jeho identifikaci, coţ je výzvou pro školní psychology.

  • Název v anglickém jazyce

    Extreme violence in schools

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the analysis of extreme violence in schools, carried out in a study author in 2008. These are the cases in which there was a large-scale violence in schools resulting in death. These are the cases discussed in particular the actionsof so-called mad shooters. Although the individual cases mediatised, have not been sufficiently treated as a whole, according to uniting the criteria. This analysis partly settled. It is interesting to compare according to figures perpetrators of gender,geographical distribution, the method of attack or the frequency of attacks by months of the year. It is also instructive history of violence in schools, which documented that it is not surprising new phenomenon. Mentioned are ways to protect pupils andteachers to reduction human losses. Profiling of potential offenders on the basis of available information can be of assistance to enable the identification, which is a challenge for school psychologists.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychologické dny 2008: Já & my a oni

  • ISBN

    978-80-210-4938-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    FSpS MU a ČMPS

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    4. 9. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku