Quality of Life among Primary School Teachers and Other Professions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F09%3AA1400V5N" target="_blank" >RIV/61988987:17450/09:A1400V5N - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Quality of Life among Primary School Teachers and Other Professions
Popis výsledku v původním jazyce
The study provides a comparison of criteria for the quality of life as subjectively identified by members of three professional groups: (female) teachers, police officers and office workers. For the research project we applied the SEIQoL method, which isbased on the identification of five life objectives and which then assesses how important they are for the respondents to the questionnaires. The analysis of the results will then show the level of satisfactiob with the teaching profession and with thequality of the respondents´private lives.
Název v anglickém jazyce
Quality of Life among Primary School Teachers and Other Professions
Popis výsledku anglicky
The study provides a comparison of criteria for the quality of life as subjectively identified by members of three professional groups: (female) teachers, police officers and office workers. For the research project we applied the SEIQoL method, which isbased on the identification of five life objectives and which then assesses how important they are for the respondents to the questionnaires. The analysis of the results will then show the level of satisfactiob with the teaching profession and with thequality of the respondents´private lives.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The New Education Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
233-241
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—