Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Genderová tematika v učebnicích dějepisu - zahraniční inspirace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA120141S" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A120141S - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Genderová tematika v učebnicích dějepisu - zahraniční inspirace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie je věnována genderové dimenzi zahraničních učebnic dějepisu pro sekundární stupeň vzdělávání. Vymezuje základní kritéria pro analýzu a hodnocení edukačního média a uvádí konkrétní příklady implementace genderové tematiky v britských, rakouských aněmeckých učebnicích, které by mohly být inspirací pro tvůrce českých učebních textů. Oceňuje především prostor věnovaný genderové problematice a dějinám rodiny, aktualizaci historických témat a důraz na aktivizační metody, výukové projekty a mnohostranné využívání pramenného materiálu a mentálních map.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender issues in the history textbooks - foreign inspiration

  • Popis výsledku anglicky

    The study is devoted to the gender dimension of international history textbooks for secondary level education. It defines the basic criteria for analysis and evaluation of educational media and gives concrete examples of implementation of gender themes in British, Austrian and German textbooks, which could be an inspiration for the creators of Czech textbooks. Especially appreciates the space devoted to gender issues and family history, updating historical topics and the emphasis on activation methods,educational projects and multiple use of source material and mental maps.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Žena jako subjekt a objekt dějepisného vyučování

  • ISBN

    978-80-7414-367-0

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    39-57

  • Počet stran knihy

    160

  • Název nakladatele

    Filozofická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS kapitoly