Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Svět hodnot - svět člověka. Specifika výchovy k hodnotám v pedagogické praxi.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12012K3" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12012K3 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Svět hodnot - svět člověka. Specifika výchovy k hodnotám v pedagogické praxi.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výchova člověka se týká těch nejobecnějších otázek lidské existence a naší koexistence s druhými lidmi a se světem. Pokud uvažujeme o funkční vazbě výchovy a hodnot, jsou to práce hodnoty, které představují vytoužené, hlavně uvědomělé tendence konstitující bio-psycho-socio-duchovní podstatu lidského bytí."Výchova jako intencionální činnost je realizována na základě lidské zkušenosti, poznání a kulturně tradovaných a přijatých hodnot. Hodnoty pro výchovu jsou tedy východiskem, cílem i prostředkem výchovy. Samotná hodnotová výchova, výchova k hodnotám je chápána jako mravní výchova, etická výchova, výchova charakteru. Autorka se dále ve svém příspěvku zabývá vymezením pojmu hodnoty z hlediska metafyzicka a nemetafyzicky fundované teorie hodnot , popisujeindividuální a sociální funkci hodnot ve vztahu k výchově.

  • Název v anglickém jazyce

    World Values - Human Values. Characteristic of unbringing to values in pedagogical practice.

  • Popis výsledku anglicky

    The author analyzes the functional link between the world of human values and upbringing. Man´s education regards the most general issues of human existence and coexistence with the others and with the world. If we think about functional link between upbringing and values, the values are those which "represent the desired, but mainly consious tendencies constituting biological, psychological, social and spiritual nature of human existence." In the text, difficulties with ambiguity of defining the term of values are further analyzed in the philosophic thinking , the aproach to values from the psychological and pedagogical point of view is specified here. Based analysis of individual and social function of values, the author derives the specificity of the values in curriculum. For a particular pedagogical practice, the contribution deals with the issue of sources of values creation and the overview of approaches to the values education and individual methods.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Nauczyciel-Wartości-świat

  • ISBN

    978-83-7308-350-9

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    171-190

  • Počet stran knihy

    277

  • Název nakladatele

    IMPULS Kraków

  • Místo vydání

    Krakov

  • Kód UT WoS kapitoly