Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kurikulum, program, projekt a plán v české preprimární pedagogice v období postupující kurikulární reformy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12012ZS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12012ZS - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kurikulum, program, projekt a plán v české preprimární pedagogice v období postupující kurikulární reformy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V České republice probíhá kurikulární reforma, která se týká všech stupňů a typů škol. Učitelé se nově setkávají s pojmy kurikulum, program, projekt, plán. Kurikulum Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání je kurikulem státní úrovně pro preprimární vzdělávání. Příspěvek podává stručnou charakteristiku tohoto kurikula. Kurikulum je převáděno do praxe v mateřských školách pedagogickým projektováním činností pro děti preprimárního věku, jímž se vytváří pedagogický projekt. Pedagogický projektobsahuje záměr, cíl hlavní a soustavu cílů dílčích, činnosti a hry, edukační metody a kompetence, jichž dítě může dosáhnout. Záměrem pedagogického projektu je rozvoj konkrétního dítěte či skupiny dětí. Projektování činností dítěte musí být plánováno. Plán se týká zejména časového rozvrhu činností. Je určeno, kdo plán realizuje, kdy se plán zrealizuje, kdo je za plnění a splnění plánu zodpovědný a kdo a kdy provede kontrolu splnění plánu.

  • Název v anglickém jazyce

    Curriculum, programme, project and plan in Czech preprimary pedagogy in period of progressive curricular reform

  • Popis výsledku anglicky

    There proceeds the curriculum reform in Czech Republic. Teachers meet with notions curriculum, programme, project, plan. Curriculum the framework educational programme for preschool education is curriculum of state level for preprimary education. Paper shows short characteristic of this curriculum. Curriculum is convert to the practice in nursery schools by pedagogical projection of activities for children of preprimary age, by which is creating pedagogic project. Pedagogic project includes intention, aim, main and system of partial aims, activities and games, educational method and competence, which child can achieve. The intention of pedagogical project is development of concrete child or group od children. Projection of activities of child must be planned. Plan is concerned especially timetable of activities. It is specified who plan implements, when plan will realize, who is responsible for observance and achievement and who and when carry out control of achievement of the plan.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Obszary edukacji dziecka

  • ISBN

    978-83-89682-59-8

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    145-153

  • Počet stran knihy

    154

  • Název nakladatele

    Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa - Gorzów Wielkopolski

  • Místo vydání

    Gorzów Wielkopolski

  • Kód UT WoS kapitoly