Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Greek Polis and Civil Duties

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12014H0" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12014H0 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Greek Polis and Civil Duties

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter deals with the origin of Ancient Greek Polis and constitution of human duties and rights. The aim of the chapter is also to describe a formation and development of a civil society in Ancient Greek Polis that needed to change existing values,normative ethic systems and general thinking. The author tries to reconstruct the influence of the Ancient civil society formation on ethic thinking and transition from traditional values and mythology to philosophical and theological systems as reactions on a citizen living ?there and at that time?. In the end he asks a question how these pieces of knowledge influence us ?here and now?. In the chapter ethymological and semantic analyses of original texts are used. Acquired knowledge is interpreted ina comparative way with a special accent on political ethics.

  • Název v anglickém jazyce

    Greek Polis and Civil Duties

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter deals with the origin of Ancient Greek Polis and constitution of human duties and rights. The aim of the chapter is also to describe a formation and development of a civil society in Ancient Greek Polis that needed to change existing values,normative ethic systems and general thinking. The author tries to reconstruct the influence of the Ancient civil society formation on ethic thinking and transition from traditional values and mythology to philosophical and theological systems as reactions on a citizen living ?there and at that time?. In the end he asks a question how these pieces of knowledge influence us ?here and now?. In the chapter ethymological and semantic analyses of original texts are used. Acquired knowledge is interpreted ina comparative way with a special accent on political ethics.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Education to Citizenship: Citizen from the Social Science Perspective

  • ISBN

    978-80-7464-105-3

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    81-98

  • Počet stran knihy

    182

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly