Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Antický hudební mýtus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA13015XW" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A13015XW - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Antický hudební mýtus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie se zabývá vlivem mytologie na hudbu. Antický mýtus s hudebními prvky je chápán jako inspirační podnět pro hudební kompozice s důrazem na instrumentální programní hudbu. Interpretace mýtu v hudbě je provedena pomocí teorie archetypů Carla Gustava Junga. V první kapitole teoreticky zkoumáme možnosti interakcí mezi mýtem a hudbou, přibližujeme archetypální teorii, definujeme možné způsoby chápání hudebních archetypů a jejich využití při interpretaci hudebního díla. Druhá kapitola se věnuje antickým mýtům o Apollónovi, Dionýsovi, Orfeovi, Pánovi a Sirénám, shrnuje různé verze mytologických příběhů a interpretuje je archetypálně. Třetí kapitola sleduje vybrané mytologické motivy v historické perspektivě jako náměty hudebních skladeb. Čtvrtá kapitola přináší tři archetypální analýzy a interpretace vybraných skladeb.

  • Název v anglickém jazyce

    Classical Musical Myth

  • Popis výsledku anglicky

    The monography is focused on the influence of mythology on music. Classical myths with musical elements are understood as an inspiration sources for musical works, especially on instrumental program music. The interpretation of myths in music is conducted using the theory of archetypes by Carl Gustav Jung. The first chapter explores theoretically possibilities of interaction between myth and music, introduces the theory of archetypes, and defines possible ways of understanding the musical archetypes andtheir use in interpretation of the musical work. The second chapter is concerned with the classical myths of Apollo, Dionysus, Orpheus, Pan and Sirens. The chapter presents particular versions of the myths and conducts their interpretation. The third chapter focuses on the selected mythological motifs as inspiration for the musical work in the historical perspective. The fourth chapter presents three archetypical analyses and interpretations of selected compositions.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7464-172-5

  • Počet stran knihy

    110

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy