Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Asistent pedagoga v pedagogické komunikaci se žáky s mentálním postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA140182L" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A140182L - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Asistent pedagoga v pedagogické komunikaci se žáky s mentálním postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V praxi se často setkáváme s případy, kdy žáci s mentálním postižením dostávají verbální pokyny, v nichž se obtížně orientují, a to v důsledku neporozumění významům slov a následně obsahům sdělení. Tuto situaci lze považovat za rizikový faktor v edukacižáků s mentálním postižením. Žáci jsou demotivováni v procesu učení působením nepříznivých vnějších podmínek, čímž se navíc umocňují nepříznivé biologické předpoklady k učení. Školní úspěšnost je tak od samotného počátku povinné školní docházky ohroženaa v důsledku málo funkčního nebo nefunkčního komunikačního kódu vzrůstá nebezpeční vzniku negativních projevů v chování žáků. Zcela oprávněně je kladen stále větší důraz na odbornou způsobilost pedagogů v oblasti vzdělávání žáků se zdravotním postižením.Příspěvek se zamýšlí nad vytvářením příznivých podmínek pro vzdělávání v souvislosti s aplikací podpůrných asistenčních služeb.

  • Název v anglickém jazyce

    Assistant teacher in pedagogical communication with mentally handicapped pupils

  • Popis výsledku anglicky

    In educational practice we often encounter cases where mentally handicapped pupils are receiving verbal instructions, which are difficult to be understood, and therefore there is misunderstanding of the meanings of words. This situation can be consideredas a risk factor in the schooling. Pupils are demotivated in learning process. Their school success is from the beginning of compulsory schooling and therefore little risk of functional or dysfunctional communication code increases the negative effectsof disruptive behavior. Professional competences of teachers in the educational process with mentally handicapped pupils are therefore forcing to be increased. This text is about how to create favorable conditions for schooling in connection with the application of supportive assistance services.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dialog jako spósob wspólistnienia II.

  • ISBN

    978-83-61149-77-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    143-160

  • Název nakladatele

    Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie, Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku

  • Místo vydání

    Chelm, PL

  • Místo konání akce

    Chelm

  • Datum konání akce

    6. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku