Asistent pedagoga v pedagogické komunikaci se žáky s mentálním postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA140182L" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A140182L - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Asistent pedagoga v pedagogické komunikaci se žáky s mentálním postižením
Popis výsledku v původním jazyce
V praxi se často setkáváme s případy, kdy žáci s mentálním postižením dostávají verbální pokyny, v nichž se obtížně orientují, a to v důsledku neporozumění významům slov a následně obsahům sdělení. Tuto situaci lze považovat za rizikový faktor v edukacižáků s mentálním postižením. Žáci jsou demotivováni v procesu učení působením nepříznivých vnějších podmínek, čímž se navíc umocňují nepříznivé biologické předpoklady k učení. Školní úspěšnost je tak od samotného počátku povinné školní docházky ohroženaa v důsledku málo funkčního nebo nefunkčního komunikačního kódu vzrůstá nebezpeční vzniku negativních projevů v chování žáků. Zcela oprávněně je kladen stále větší důraz na odbornou způsobilost pedagogů v oblasti vzdělávání žáků se zdravotním postižením.Příspěvek se zamýšlí nad vytvářením příznivých podmínek pro vzdělávání v souvislosti s aplikací podpůrných asistenčních služeb.
Název v anglickém jazyce
Assistant teacher in pedagogical communication with mentally handicapped pupils
Popis výsledku anglicky
In educational practice we often encounter cases where mentally handicapped pupils are receiving verbal instructions, which are difficult to be understood, and therefore there is misunderstanding of the meanings of words. This situation can be consideredas a risk factor in the schooling. Pupils are demotivated in learning process. Their school success is from the beginning of compulsory schooling and therefore little risk of functional or dysfunctional communication code increases the negative effectsof disruptive behavior. Professional competences of teachers in the educational process with mentally handicapped pupils are therefore forcing to be increased. This text is about how to create favorable conditions for schooling in connection with the application of supportive assistance services.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dialog jako spósob wspólistnienia II.
ISBN
978-83-61149-77-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
143-160
Název nakladatele
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie, Pedagogická fakulta Katolíckej univerzity v Ružomberku
Místo vydání
Chelm, PL
Místo konání akce
Chelm
Datum konání akce
6. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—