From Behaviorism to Generativism: Changes of Theoretical Principles of ICT Applications in Teaching and Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14018BG" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A14018BG - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
From Behaviorism to Generativism: Changes of Theoretical Principles of ICT Applications in Teaching and Learning
Popis výsledku v původním jazyce
The process of creating new theories and teaching and learning conceptions, as well as the ICT innovations has sped up radically in the last decades. Theoretical concepts and practical applications of behaviorism, cognitivism, constructivism, connectivism, and generativism have been or are being developed. The article briefly characterizes these theories and based on their postulates stresses their potential readiness to integrate both their theoretical frame and the ICT practical applications.
Název v anglickém jazyce
From Behaviorism to Generativism: Changes of Theoretical Principles of ICT Applications in Teaching and Learning
Popis výsledku anglicky
The process of creating new theories and teaching and learning conceptions, as well as the ICT innovations has sped up radically in the last decades. Theoretical concepts and practical applications of behaviorism, cognitivism, constructivism, connectivism, and generativism have been or are being developed. The article briefly characterizes these theories and based on their postulates stresses their potential readiness to integrate both their theoretical frame and the ICT practical applications.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings Information and Communication Technology in Education
ISBN
978-80-7464-324-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
178-193
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
10. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—