Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of eLearning Courses for Lifelong Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA140192L" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A140192L - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of eLearning Courses for Lifelong Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article reports on the evaluation results of selected eLearning courses. Evaluated courses were designed for students as well as adults studying at secondary vocational schools. Courses were created by a professional company in cooperation with the secondary school teachers. This article defines and refines criteria for evaluation of eLearning courses. Our criteria are grouped into following sections: information about the course itself - basic and extended, technical aspects, didactic aspects, content aspects, user friendliness, control panels and multimedia, communication and course management. Data for evaluation of each section is gathered through electronic questionnaires. An evaluation tool is then used to evaluate the gathered data. This tool was developed at our department and is available online.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of eLearning Courses for Lifelong Learning

  • Popis výsledku anglicky

    The article reports on the evaluation results of selected eLearning courses. Evaluated courses were designed for students as well as adults studying at secondary vocational schools. Courses were created by a professional company in cooperation with the secondary school teachers. This article defines and refines criteria for evaluation of eLearning courses. Our criteria are grouped into following sections: information about the course itself - basic and extended, technical aspects, didactic aspects, content aspects, user friendliness, control panels and multimedia, communication and course management. Data for evaluation of each section is gathered through electronic questionnaires. An evaluation tool is then used to evaluate the gathered data. This tool was developed at our department and is available online.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ECEL 2013 Proceedings of the 12th European Conference

  • ISBN

    978-1-909507-82-1

  • ISSN

    2048-8637

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    173-183

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Francie

  • Místo konání akce

    Sophia Antipolis, France

  • Datum konání akce

    30. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku