Evaluation of eLearning Courses for Lifelong Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA140192L" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A140192L - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of eLearning Courses for Lifelong Learning
Popis výsledku v původním jazyce
The article reports on the evaluation results of selected eLearning courses. Evaluated courses were designed for students as well as adults studying at secondary vocational schools. Courses were created by a professional company in cooperation with the secondary school teachers. This article defines and refines criteria for evaluation of eLearning courses. Our criteria are grouped into following sections: information about the course itself - basic and extended, technical aspects, didactic aspects, content aspects, user friendliness, control panels and multimedia, communication and course management. Data for evaluation of each section is gathered through electronic questionnaires. An evaluation tool is then used to evaluate the gathered data. This tool was developed at our department and is available online.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of eLearning Courses for Lifelong Learning
Popis výsledku anglicky
The article reports on the evaluation results of selected eLearning courses. Evaluated courses were designed for students as well as adults studying at secondary vocational schools. Courses were created by a professional company in cooperation with the secondary school teachers. This article defines and refines criteria for evaluation of eLearning courses. Our criteria are grouped into following sections: information about the course itself - basic and extended, technical aspects, didactic aspects, content aspects, user friendliness, control panels and multimedia, communication and course management. Data for evaluation of each section is gathered through electronic questionnaires. An evaluation tool is then used to evaluate the gathered data. This tool was developed at our department and is available online.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ECEL 2013 Proceedings of the 12th European Conference
ISBN
978-1-909507-82-1
ISSN
2048-8637
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
173-183
Název nakladatele
Academic Conferences and Publishing International Limited
Místo vydání
Francie
Místo konání akce
Sophia Antipolis, France
Datum konání akce
30. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—