Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Display and See - See and Know - the Educational Clip in Education of the Primary School

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14019EH" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A14019EH - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Display and See - See and Know - the Educational Clip in Education of the Primary School

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the influence of electronically distributed picture (educational clip) in education of primary school pupils. Using of pictorial educational media in the past and nowadays is compared there. So as using of educational clip would be effective, there is necessary to consider it to be a list of elements and objects that are necessary to describe in conceptual and procedural meta-cognitive connections. The author thinks there is essential to permit the pupils to verify everything that they can see by their own work with models, experiments, work proposals that enable development of own abilities and sensitivity.

  • Název v anglickém jazyce

    Display and See - See and Know - the Educational Clip in Education of the Primary School

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the influence of electronically distributed picture (educational clip) in education of primary school pupils. Using of pictorial educational media in the past and nowadays is compared there. So as using of educational clip would be effective, there is necessary to consider it to be a list of elements and objects that are necessary to describe in conceptual and procedural meta-cognitive connections. The author thinks there is essential to permit the pupils to verify everything that they can see by their own work with models, experiments, work proposals that enable development of own abilities and sensitivity.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    ICT in Educational Design Proces, Materials, Resources

  • ISBN

    978-83-7842-111-5

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    173-180

  • Počet stran knihy

    182

  • Název nakladatele

    Oficyna wydawnicza uniwersytetu zielenogórskiego

  • Místo vydání

    Zielona Góra

  • Kód UT WoS kapitoly