Display and See - See and Know - the Educational Clip in Education of the Primary School
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14019EH" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A14019EH - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Display and See - See and Know - the Educational Clip in Education of the Primary School
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the influence of electronically distributed picture (educational clip) in education of primary school pupils. Using of pictorial educational media in the past and nowadays is compared there. So as using of educational clip would be effective, there is necessary to consider it to be a list of elements and objects that are necessary to describe in conceptual and procedural meta-cognitive connections. The author thinks there is essential to permit the pupils to verify everything that they can see by their own work with models, experiments, work proposals that enable development of own abilities and sensitivity.
Název v anglickém jazyce
Display and See - See and Know - the Educational Clip in Education of the Primary School
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the influence of electronically distributed picture (educational clip) in education of primary school pupils. Using of pictorial educational media in the past and nowadays is compared there. So as using of educational clip would be effective, there is necessary to consider it to be a list of elements and objects that are necessary to describe in conceptual and procedural meta-cognitive connections. The author thinks there is essential to permit the pupils to verify everything that they can see by their own work with models, experiments, work proposals that enable development of own abilities and sensitivity.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
ICT in Educational Design Proces, Materials, Resources
ISBN
978-83-7842-111-5
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
173-180
Počet stran knihy
182
Název nakladatele
Oficyna wydawnicza uniwersytetu zielenogórskiego
Místo vydání
Zielona Góra
Kód UT WoS kapitoly
—