Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Media in Classroom Education or Let's Transfer Education into Cyberspace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501BZR" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501BZR - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Media in Classroom Education or Let's Transfer Education into Cyberspace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At present, social media are experiencing an enormous boom around the whole world. While using social media in higher education is quite common, using them in the lower levels of education, especially in elementary education, is not well established. Thequestion arises as to what extent our educational system is capable of using the potential of such media (in what subjects, how often, for what purpose) in the classroom effectively, if at all. A questionnaire survey was created in order to find out howsocial media are currently used in elementary schools. The results of the survey serve as a starting point for establishing models such as the changing attitudes of the teachers, innovation in teaching, new methods and forms of pedagogical work, makinglessons more attractive to the students and more. In the light of the connectivism theory, we are seeking a new perspective on education that goes beyond the individual.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Media in Classroom Education or Let's Transfer Education into Cyberspace

  • Popis výsledku anglicky

    At present, social media are experiencing an enormous boom around the whole world. While using social media in higher education is quite common, using them in the lower levels of education, especially in elementary education, is not well established. Thequestion arises as to what extent our educational system is capable of using the potential of such media (in what subjects, how often, for what purpose) in the classroom effectively, if at all. A questionnaire survey was created in order to find out howsocial media are currently used in elementary schools. The results of the survey serve as a starting point for establishing models such as the changing attitudes of the teachers, innovation in teaching, new methods and forms of pedagogical work, makinglessons more attractive to the students and more. In the light of the connectivism theory, we are seeking a new perspective on education that goes beyond the individual.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the European Conference on Social Media University of Brighton

  • ISBN

    978-1-910309-28-5

  • ISSN

    2055-7213

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    786

  • Strana od-do

    241-248

  • Název nakladatele

    Published by Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    University of Brighton, UK

  • Datum konání akce

    10. 7. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku