INOVÁCIE V TEÓRII, METODOLÓGII A PRAXEOLÓGII PEDAGOGIKY MENTÁLNE POSTIHNUTÝCH
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501DNB" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501DNB - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
INOVÁCIE V TEÓRII, METODOLÓGII A PRAXEOLÓGII PEDAGOGIKY MENTÁLNE POSTIHNUTÝCH
Popis výsledku v původním jazyce
Vedecká monografia prezentuje niektoré inovácie a teoreticko-metodologické posuny či zmeny v pedagogike mentálne postihnutých ako vednom odbore vo vednej oblasti špeciálnej pedagogiky. Predkladané poznatky alebo návrhy sú výsledkom metavednej analýzy, komparácie a syntézy údajov teoretického, ale i praxeologického charakteru s prienikovaním epistemologických, axiologických a deontologických rovín danej problematiky. Výstupom monografie je teoreticko-metodologická a systémová syntéza inovatívnych a nových výsledkov poznania v oblasti teórie, metodológie a praxeológie pedagogiky mentálne postihnutých s aplikáciou nových a inovatívnych poznatkov do výchovnej a komplexnej rehabilitácie mentálne postihnutých.
Název v anglickém jazyce
Innovation in theory, methodology and praxeology education of mentally disabled
Popis výsledku anglicky
Mental disability is a multidisciplinary phenomenon. From the point of view of education of mentally disabled it is a special-educational phenomenon whose bearers are concrete people. This is why this term is used to denote the objects of concern of education of mentally disabled, i.e. the persons with mental disability. A person, an individual with mental disability (for short a mentally disabled individual) is understood by the present-day education of mentally disabled as an entity of being formed bya compact system consisting of biological, psychical a social modalities, whose integrity is disrupted in the organ and functional part and as a rule it impacts the bio-, psycho- and socio-dimension of the existence of this entity. The extent of disruption indicates the degree of mental disability. An entity of being as a system (i.e. a mentally disabled individual) enters various interactions with the surrounding and his or her existence has thus a dynamic character.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7464-673-7
Počet stran knihy
200
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS knihy
—