Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INOVÁCIE V TEÓRII, METODOLÓGII A PRAXEOLÓGII PEDAGOGIKY MENTÁLNE POSTIHNUTÝCH

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501DNB" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501DNB - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    INOVÁCIE V TEÓRII, METODOLÓGII A PRAXEOLÓGII PEDAGOGIKY MENTÁLNE POSTIHNUTÝCH

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vedecká monografia prezentuje niektoré inovácie a teoreticko-metodologické posuny či zmeny v pedagogike mentálne postihnutých ako vednom odbore vo vednej oblasti špeciálnej pedagogiky. Predkladané poznatky alebo návrhy sú výsledkom metavednej analýzy, komparácie a syntézy údajov teoretického, ale i praxeologického charakteru s prienikovaním epistemologických, axiologických a deontologických rovín danej problematiky. Výstupom monografie je teoreticko-metodologická a systémová syntéza inovatívnych a nových výsledkov poznania v oblasti teórie, metodológie a praxeológie pedagogiky mentálne postihnutých s aplikáciou nových a inovatívnych poznatkov do výchovnej a komplexnej rehabilitácie mentálne postihnutých.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovation in theory, methodology and praxeology education of mentally disabled

  • Popis výsledku anglicky

    Mental disability is a multidisciplinary phenomenon. From the point of view of education of mentally disabled it is a special-educational phenomenon whose bearers are concrete people. This is why this term is used to denote the objects of concern of education of mentally disabled, i.e. the persons with mental disability. A person, an individual with mental disability (for short a mentally disabled individual) is understood by the present-day education of mentally disabled as an entity of being formed bya compact system consisting of biological, psychical a social modalities, whose integrity is disrupted in the organ and functional part and as a rule it impacts the bio-, psycho- and socio-dimension of the existence of this entity. The extent of disruption indicates the degree of mental disability. An entity of being as a system (i.e. a mentally disabled individual) enters various interactions with the surrounding and his or her existence has thus a dynamic character.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7464-673-7

  • Počet stran knihy

    200

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy