Slovní úloha v diagnostice dítěte na vstupu do školního vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601ENB" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601ENB - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Slovní úloha v diagnostice dítěte na vstupu do školního vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Zpracováváme jednu slovní úlohu odpovídající sémantické situaci se třemi parametry: stav počáteční, stav koncový a operátor změny, přičemž všechny parametry jsou zadány jako počet. Úlohu zařazujeme do diagnostického testu pro žáky na vstupu do 1. ročníkuzákladní školy. Sledujeme jejich individuální řešení ve fázích přijetí úlohy, uchopení úlohy, volby řešitelské strategie a práce s chybou. Řešení doplňujeme diagnostickými klíči a navrhujeme didaktické nástroje učitele vhodné pro reedukaci.
Název v anglickém jazyce
Using Word Problem in the Diagnosis of Children Entering School Education
Popis výsledku anglicky
We are creating a word problem corresponding to the semantic situation with three parameters: initial state, final state, and change operator; all parameters are numbers. The task is being added to the diagnostic test of pupils entering the 1st grade ofprimary school. We track their individual solutions in the acceptance phase, during grasping of the problem, selection of solving strategy and working with mistake. The solution is accompanied with diagnostic keys and we propose didactic tools for teachers suitable for reeducation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
242-246
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—