Developing Technical Skills of Pupils in Primary and Secondary schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601ET3" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601ET3 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Developing Technical Skills of Pupils in Primary and Secondary schools
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is aimed at the development of technical skills of pupils in primary and secondary schools. Technical courses are usually not popular among pupils. Therefore, within the scope of the ?Windows of Science Wide Open? project, we prepared a numberof activities, which should encourage pupils? interest in the technical courses and help develop their technical skills. During the academic year we held several workshops for primary and secondary school pupils. The workshops contained activities such as the programming of robotic kits, the use of electric microscope in education, the use of measuring systems and a computer for the measuring of quantities around us, or the use of modern technology when creating an audiovisual project. Approximately 150primary and secondary school pupils participated in the workshops.
Název v anglickém jazyce
Developing Technical Skills of Pupils in Primary and Secondary schools
Popis výsledku anglicky
The paper is aimed at the development of technical skills of pupils in primary and secondary schools. Technical courses are usually not popular among pupils. Therefore, within the scope of the ?Windows of Science Wide Open? project, we prepared a numberof activities, which should encourage pupils? interest in the technical courses and help develop their technical skills. During the academic year we held several workshops for primary and secondary school pupils. The workshops contained activities such as the programming of robotic kits, the use of electric microscope in education, the use of measuring systems and a computer for the measuring of quantities around us, or the use of modern technology when creating an audiovisual project. Approximately 150primary and secondary school pupils participated in the workshops.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.45.0004" target="_blank" >EE2.3.45.0004: Okna vědy dokořán</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Informational and Communication Technology in Education
ISBN
978-80-7464-763-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
182-187
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
15. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—