Personalized Guide Through Educational Exhibition
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1668278" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1668278 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Personalized Guide Through Educational Exhibition
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes the model of such a virtual guide using a fuzzy expert system. It's purpose is to replace the physical exhibition guide. Based on an initial analysis of a visitor, the virtual guide proposes a tour through the exhibition so that it brings the visitor the maximal educational benefit while at the same time offers information about the displayed exhibits in such a way that is most comprehensible. A fuzzy expert system is used for reasons of better and simpler communication with the visitor. Fuzzy logic allows handling of conceptual vagueness in the visitor's responses to the system's queries and also allows the use of fuzzy borders between different categories of visitors.
Název v anglickém jazyce
Personalized Guide Through Educational Exhibition
Popis výsledku anglicky
The paper describes the model of such a virtual guide using a fuzzy expert system. It's purpose is to replace the physical exhibition guide. Based on an initial analysis of a visitor, the virtual guide proposes a tour through the exhibition so that it brings the visitor the maximal educational benefit while at the same time offers information about the displayed exhibits in such a way that is most comprehensible. A fuzzy expert system is used for reasons of better and simpler communication with the visitor. Fuzzy logic allows handling of conceptual vagueness in the visitor's responses to the system's queries and also allows the use of fuzzy borders between different categories of visitors.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Education and Human Development
ISSN
2334-2978
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
159-171
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—