Možnosti scaffoldingu v procesu rozvoje a hodnocení kompetence k učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701IDR" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701IDR - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti scaffoldingu v procesu rozvoje a hodnocení kompetence k učení
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zabývá možnostmi rozvoje žákovy kompetence k učení prostřednictvím specifické podpory, kterou představuje sociokulturní konstrukt - scaffolding. Nejdříve budou stručně charakterizovány pojmy klíčová kompetence a kompetence k učení. Na základě studia relevantní literatury budou komentovány nástroje pro rozvoj učebních dovedností žáků s akcentem na kognitivní a metakognitivní rovinu učení. Kromě vymezení samotného pojmu scaffolding usilujeme o jeho konceptualizaci ve výukovém prostředí při učebních činnostech žáků a diskutujeme potenciál, který pro podporu učebních činností žáka nabízejí edukační média. Opíráme se přitom o východiska sociokulturní teorie a poznatky z oblasti teorie učebnic.
Název v anglickém jazyce
The possibility of scaffolding in the process of development and evaluation of learning competencies
Popis výsledku anglicky
The chapter deals with the possibilities of the development of students' learning through specific support, which represents a socio-cultural construct ? scaffolding. First, the concepts of key competences and learning competences are described briefly. Based on the study of relevant resources, the tools for the development of learning skills are discussed, with an emphasis on teaching of cognitive and metacognitive levels of learning. In addition to the various definitions of the scaffolding concept, we strive to conceptualize the concept in the instructional environment. Furthermore, the potential of educational media to support the learning activities is discussed. The discussion is based on the socio-cultural theories and recent findings of the theory of textbooks and educational media.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí
ISBN
978-80-7464-866-3
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
60-78
Počet stran knihy
128
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—