Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti scaffoldingu v procesu rozvoje a hodnocení kompetence k učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701IDR" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701IDR - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti scaffoldingu v procesu rozvoje a hodnocení kompetence k učení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zabývá možnostmi rozvoje žákovy kompetence k učení prostřednictvím specifické podpory, kterou představuje sociokulturní konstrukt - scaffolding. Nejdříve budou stručně charakterizovány pojmy klíčová kompetence a kompetence k učení. Na základě studia relevantní literatury budou komentovány nástroje pro rozvoj učebních dovedností žáků s akcentem na kognitivní a metakognitivní rovinu učení. Kromě vymezení samotného pojmu scaffolding usilujeme o jeho konceptualizaci ve výukovém prostředí při učebních činnostech žáků a diskutujeme potenciál, který pro podporu učebních činností žáka nabízejí edukační média. Opíráme se přitom o východiska sociokulturní teorie a poznatky z oblasti teorie učebnic.

  • Název v anglickém jazyce

    The possibility of scaffolding in the process of development and evaluation of learning competencies

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with the possibilities of the development of students' learning through specific support, which represents a socio-cultural construct ? scaffolding. First, the concepts of key competences and learning competences are described briefly. Based on the study of relevant resources, the tools for the development of learning skills are discussed, with an emphasis on teaching of cognitive and metacognitive levels of learning. In addition to the various definitions of the scaffolding concept, we strive to conceptualize the concept in the instructional environment. Furthermore, the potential of educational media to support the learning activities is discussed. The discussion is based on the socio-cultural theories and recent findings of the theory of textbooks and educational media.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí

  • ISBN

    978-80-7464-866-3

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    60-78

  • Počet stran knihy

    128

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly