International Grant Cooperation as a Tool for the Development of Professional Competencies of University Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA2001ZMC" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A2001ZMC - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://portal.issn.org/resource/ISSN/2311-2409" target="_blank" >https://portal.issn.org/resource/ISSN/2311-2409</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
International Grant Cooperation as a Tool for the Development of Professional Competencies of University Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
Abstract. The education and development of university teachers have its justification and its importance is significant not only in the Czech Republic but also abroad. This study provides an analysis of further professional education of university teachers in the Czech Republic and in selected European countries. Subsequently, it presents an international project with participants from the Czech Republic, Ukraine, Slovakia and Poland, which, ultimately, plays a role in the improvement of the quality of higher education.
Název v anglickém jazyce
International Grant Cooperation as a Tool for the Development of Professional Competencies of University Teachers
Popis výsledku anglicky
Abstract. The education and development of university teachers have its justification and its importance is significant not only in the Czech Republic but also abroad. This study provides an analysis of further professional education of university teachers in the Czech Republic and in selected European countries. Subsequently, it presents an international project with participants from the Czech Republic, Ukraine, Slovakia and Poland, which, ultimately, plays a role in the improvement of the quality of higher education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogìčna osvìta: teorìâ ì praktika. Psihologìâ, pedagogìka
ISSN
2311-2409
e-ISSN
—
Svazek periodika
30
Číslo periodika v rámci svazku
21.12.2018
Stát vydavatele periodika
UA - Ukrajina
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
4-9
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—