Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enhancing students' mathematics learning skills with GeoGebra apps

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA200243R" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A200243R - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/KORENOVA2019ENH" target="_blank" >https://library.iated.org/view/KORENOVA2019ENH</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.2644" target="_blank" >10.21125/iceri.2019.2644</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enhancing students' mathematics learning skills with GeoGebra apps

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Contemporary theories in education underline the importance of active learner participation in the processes of education. One of the key arguments outlining this phenomenon is the “learn to learn” approach promoting learners’ simultaneous and conscious of their learning abilities. These abilities closely connected to soft skills becoming increasingly important for education as well as in employment. Thus, in Mathematics Education teaching must reach beyond doing calculations and memorizing formulas, but also develop soft skills. GeoGebra mobile apps are suitable and offer offer new opportunities to develop students’ mathematics knowledge as well as their soft skills. The use of mobile apps could contribute to increased motivation and willingness to learn of today's Z-generation students. In this paper, we present experiments with GeoGebra apps, such as AR and 3D printing, to achieve the described development goals. In addition, we will describe our data analyses and results of our trials with students and their teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    Enhancing students' mathematics learning skills with GeoGebra apps

  • Popis výsledku anglicky

    Contemporary theories in education underline the importance of active learner participation in the processes of education. One of the key arguments outlining this phenomenon is the “learn to learn” approach promoting learners’ simultaneous and conscious of their learning abilities. These abilities closely connected to soft skills becoming increasingly important for education as well as in employment. Thus, in Mathematics Education teaching must reach beyond doing calculations and memorizing formulas, but also develop soft skills. GeoGebra mobile apps are suitable and offer offer new opportunities to develop students’ mathematics knowledge as well as their soft skills. The use of mobile apps could contribute to increased motivation and willingness to learn of today's Z-generation students. In this paper, we present experiments with GeoGebra apps, such as AR and 3D printing, to achieve the described development goals. In addition, we will describe our data analyses and results of our trials with students and their teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-14755-7

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    10762-10769

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Spain

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    11. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku