Selected specifics of speech therapy for children with visual impairments or blindness
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21029FD" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21029FD - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Selected specifics of speech therapy for children with visual impairments or blindness
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with possibilities of realization of speech therapy for children with visual impairment or blindness, in terms of modification of methods of work, aids, and environment with emphasis on ensuring conditions for visual hygiene. There are two types of speech therapists operating in the Czech Republic described. The second part of the paper presents research focused on the specifics of speech therapy in children with visual impairment or blindness, attended by 103 clinical speech therapists working under the Ministry of Health in the whole Czechia.
Název v anglickém jazyce
Selected specifics of speech therapy for children with visual impairments or blindness
Popis výsledku anglicky
The article deals with possibilities of realization of speech therapy for children with visual impairment or blindness, in terms of modification of methods of work, aids, and environment with emphasis on ensuring conditions for visual hygiene. There are two types of speech therapists operating in the Czech Republic described. The second part of the paper presents research focused on the specifics of speech therapy in children with visual impairment or blindness, attended by 103 clinical speech therapists working under the Ministry of Health in the whole Czechia.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Tom 15. Pedagogika zmiany w edukacji dziecka.Teoria - badania - praktika.
ISBN
978-83-7587-468-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
117-126
Název nakladatele
Impuls
Místo vydání
Krakov
Místo konání akce
Cieszyn
Datum konání akce
26. 4. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—