Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of family breakdown on children with autism spectrum disorder

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2202ANK" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2202ANK - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/ADAMUS2021INF" target="_blank" >https://library.iated.org/view/ADAMUS2021INF</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2021.2191" target="_blank" >10.21125/edulearn.2021.2191</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of family breakdown on children with autism spectrum disorder

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents results of a research that aims to analyze and describe the impact of family breakdown on children with autism spectrum disorder with focus on social interaction and communication with parents or teachers. Another key objective was to reveal possible changes in school achievement and changes in the behavior of the sample group of monitored children. The main research method was questioning (a survey) and questionnaire of our own design was applied to collect data. The sample contained 39 respondents (N = 39) that participated in the survey. The respondents were parents of children with autism spectrum disorder and the basic criterion was defined by personal experience from the period of family breakdown. The obtained data were subjected to in-depth analysis which reveals the specifics of the influence of parental divorce on the behavior, communication, social behavior and education of a child with autism. The paper presents interesting results of the analysis, which clarifies the effect of family breakdown on children with autism spectrum disorder.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of family breakdown on children with autism spectrum disorder

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents results of a research that aims to analyze and describe the impact of family breakdown on children with autism spectrum disorder with focus on social interaction and communication with parents or teachers. Another key objective was to reveal possible changes in school achievement and changes in the behavior of the sample group of monitored children. The main research method was questioning (a survey) and questionnaire of our own design was applied to collect data. The sample contained 39 respondents (N = 39) that participated in the survey. The respondents were parents of children with autism spectrum disorder and the basic criterion was defined by personal experience from the period of family breakdown. The obtained data were subjected to in-depth analysis which reveals the specifics of the influence of parental divorce on the behavior, communication, social behavior and education of a child with autism. The paper presents interesting results of the analysis, which clarifies the effect of family breakdown on children with autism spectrum disorder.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN21 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-31267-2

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    10562-10569

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    SPAIN

  • Místo konání akce

    Online Conference

  • Datum konání akce

    5. 7. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku