Zážitková lesní pedagogika v přípravě učitelů technické výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402MTT" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402MTT - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=i&ID=21592" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=i&ID=21592</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zážitková lesní pedagogika v přípravě učitelů technické výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Článek pojednává o zážitkové lesní pedagogice v pregraduální přípravě učitelů technické výchovy. Úvodní samostatné pasáže jsou věnovány lesní pedagogice a zážitkové pedagogice a následná část jejich uplatnění ve vzdělávání budoucích učitelů technické výchovy na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity. Zde je jako etablovaný povinný předmět realizován týdenní zážitkový kurz uprostřed jesenických lesů, jehož hlavními cíli je celostní rozvoj studentů, budování jejich proenvironmentálních postojů a jejich vybavení kompetencemi potřebnými k realizaci průřezového tématu Environmentální výchova na 2. stupni základních škol.
Název v anglickém jazyce
EXPERIENTIAL FOREST PEDAGOGY IN THE TRAINING OF TECHNICAL EDUCATION TEACHERS
Popis výsledku anglicky
The article discusses experiential forest pedagogy in the pre-gradual training of technical education teachers. The introductory sections are dedicated to forest pedagogy and experiential pedagogy and the subsequent part to their application in the education of future teachers of technical education at the Faculty of Education of the University of Ostrava. An established compulsory subject of this program is a week-long experiential course in the middle of the Jeseníky forests, the main goals of which are the holistic development of students, the cultivation of their pro-environmental attitudes, and the equipping of them with the competencies necessary to implement the cross-cutting theme Environmental Education at the 2nd level of primary schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Technika a vzdelávanie
ISSN
1339-9888
e-ISSN
1338-9742
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
7-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—