PLAYFULNESS AND CREATIVE FREEDOM. INNOVATIVE APPROACHES IN ART EDUCATION BY BRUNY MUNARI
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F24%3AA25039EP" target="_blank" >RIV/61988987:17450/24:A25039EP - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-specialnej-pedagogiky/publikacie/" target="_blank" >https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-specialnej-pedagogiky/publikacie/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Hravosť a tvorivá sloboda. Inovatívne prístupy v umeleckom vzdelávaní Bruna Munariho.
Popis výsledku v původním jazyce
Príspevok prezentuje filozofiu vzdelávania Bruna Munariho, talianskehoumelca, dizajnéra a pedagóga. Poukazuje na jeho tvorbu a možnostiaplikácie jeho prístupu do umeleckého vzdelávania v školskom prostredí iprostredí galérii. Munariho metódy zdôrazňujú význam hry,experimentovania. Podporujú tvorivosť tým, že umožňujú skúmať materiálya nápady bez vopred stanovených výsledkov, kde je proces rovnako dôležitýako produkt. Jednu z metód sme aplikovali v rámci diplomovej práce, ale ajv rámci prípravy budúcich výtvarných pedagógov v predmetoch galerijnáedukácia a didaktika výtvarnej výchovy. Výsledky pozorovania prezentujemev poslednej kapitole.
Název v anglickém jazyce
PLAYFULNESS AND CREATIVE FREEDOM. INNOVATIVE APPROACHES IN ART EDUCATION BY BRUNY MUNARI
Popis výsledku anglicky
The paper presents the educational philosophy of Bruno Munari, Italianartist, designer and educator. It highlights his work and the possibilities ofapplying his approach to art education in school and gallery settings.Munari's methods emphasise the importance of play, experimentation. Theyencourage creativity by allowing the exploration of materials and ideaswithout predetermined outcomes, where the process is as important as theproduct. One of the methods was applied in our thesis, but also in the trainingof future art educators in the subjects of gallery education and didactics ofart education. We present the results of the observation in the last chapter.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60500 - Other Humanities and the Arts
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Galerium I. Vedecký zborník z kolokvia
ISBN
978-80-561-1121-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
122-140
Název nakladatele
VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
Místo vydání
Ružomberok
Místo konání akce
Ružomberok
Datum konání akce
28. 6. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—