Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modern cultural icons. The conflict theory and practice of contemporary music culture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17500%2F07%3AA1300SP2" target="_blank" >RIV/61988987:17500/07:A1300SP2 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Novodobé kultúrne ikony. Konflikt teórie a praxe v súčasnej hudobnej kultúre

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor sa v príspevku zaoberá súčasnými podobami hudobnej kultúry, ktoré sú výrazne ovplyvnené novodobými kultúrnymi ikonami. Upozorňuje na konflikt teórie a praxe, na vzájomnú osciláciu hudobnej pedagogiky a hudobnej kultúry, na terajšie negácie tradíciespojené s otázkami ekonomiky kultúrnych podujatí orientujúcich sa na tradičné artefakty klasickej hudby, nabáda k intenzívnejšiemu sledovaniu diskrepancie medzi teóriou a praxou, rozkolu medzi tradíciou a súčasnosťou, diskurzu medzi tradičnými názormi konzervatívne orientovanej hudobnej pedagogiky a neštandardne sa prejavujúcou mladou generáciou voči tradícii a konvenciám. V tomto zmysle autor hovorí o dynamickej povahe hudobnej pedagogiky ako generátore novodobých hudobno-kultúrnych reálií, ktoré pomocou hudobnej pedagogiky je potrebné reflektovať, diagnostikovať, vyhodnocovať a pomocou didaktických modelov uvádzať do vyváženého teoreticko-praktického zväzku.

  • Název v anglickém jazyce

    Modern cultural icons. The conflict theory and practice of contemporary music culture

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with contemporary aspects of music culture which are considerably infuenced by modern music icons. The author draws his attention to the conflict between the theory and practice, the mutual oscilation of music pedagogy and music culture,current negations of classical music artefacts. His aim is to inspire more intense study of the discrepancy between the traditional opinions of conservative mudic pedagogy and non-conformist attitudes of young generation toward tradition and conventions.The author considers dynamic nature of music pedagogy as a generator of modern music - culture studies which are necessary to be reflected in music pedagogy, to be diagnosed, to be evaluated and introduced into a balanced theoretical-practical union bydidactics models.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta humanica 1/2007

  • ISSN

    1336-5126

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    190-193

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus