There Is Nothing Like Women’s Art. Work, Positions and Emancipation of Female Artists in Czechoslovakia during the Normalisation Period
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17500%2F21%3AA2302ENA" target="_blank" >RIV/61988987:17500/21:A2302ENA - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://miejsce.asp.waw.pl/en/there-is-nothing-like-womens-art-work-positions-and-emancipation-of-female-artists-in-czechoslovakia-during-the-normalisation-period/" target="_blank" >http://miejsce.asp.waw.pl/en/there-is-nothing-like-womens-art-work-positions-and-emancipation-of-female-artists-in-czechoslovakia-during-the-normalisation-period/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.48285/ASPWAW.24501611.MCE.2021.7.4" target="_blank" >10.48285/ASPWAW.24501611.MCE.2021.7.4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
There Is Nothing Like Women’s Art. Work, Positions and Emancipation of Female Artists in Czechoslovakia during the Normalisation Period
Popis výsledku v původním jazyce
The paper examines the term “women’s art” and its connotations in the Czechoslovak art scene during socialism. Focusing on the artistic and social milieu of that time, it will try to find out why there were such negative feelings about feminist ideas among female artists of the region, and how the artists perceived their positions and opportunities. Comparing the work of important artists (such as Běla Kolářová, Adriena Šimotová, Eva Kmentová, Naďa Plíšková and Zorka Ságlová), it will show significant features of their approach and artistic methods, questioning whether there are any similarities or common features that can be interpreted in the context of specific female experience.
Název v anglickém jazyce
There Is Nothing Like Women’s Art. Work, Positions and Emancipation of Female Artists in Czechoslovakia during the Normalisation Period
Popis výsledku anglicky
The paper examines the term “women’s art” and its connotations in the Czechoslovak art scene during socialism. Focusing on the artistic and social milieu of that time, it will try to find out why there were such negative feelings about feminist ideas among female artists of the region, and how the artists perceived their positions and opportunities. Comparing the work of important artists (such as Běla Kolářová, Adriena Šimotová, Eva Kmentová, Naďa Plíšková and Zorka Ságlová), it will show significant features of their approach and artistic methods, questioning whether there are any similarities or common features that can be interpreted in the context of specific female experience.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Miejsce
ISSN
2450-1611
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
1-13
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—