Performance Evaluation of a Concrete Bridge Deck Affected by Chloride Ingress, Simulation-Based Reliability Assessment and Finite Element Modeling
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F07%3A00017788" target="_blank" >RIV/61989100:27120/07:00017788 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.3141/2028-01" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3141/2028-01</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3141/2028-01" target="_blank" >10.3141/2028-01</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Performance Evaluation of a Concrete Bridge Deck Affected by Chloride Ingress, Simulation-Based Reliability Assessment and Finite Element Modeling
Popis výsledku v původním jazyce
Modelling is presented for the effect of cracks on chloride ingress into bridge decks with epoxy-coated reinforcing steel. A finite element diffusion model is used in conjunction with Monte Carlo probabilistic method to address the inherent randomness ofinput variables. Field data from New York and Pennsylvania bridge decks under service are used to derive the distribution of diffusion coefficients and concrete cover depths under common specifications and construction practices for bridge in the norheastern Unite States.
Název v anglickém jazyce
Performance Evaluation of a Concrete Bridge Deck Affected by Chloride Ingress, Simulation-Based Reliability Assessment and Finite Element Modeling
Popis výsledku anglicky
Modelling is presented for the effect of cracks on chloride ingress into bridge decks with epoxy-coated reinforcing steel. A finite element diffusion model is used in conjunction with Monte Carlo probabilistic method to address the inherent randomness ofinput variables. Field data from New York and Pennsylvania bridge decks under service are used to derive the distribution of diffusion coefficients and concrete cover depths under common specifications and construction practices for bridge in the norheastern Unite States.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board
ISSN
0361-1981
e-ISSN
—
Svazek periodika
2007
Číslo periodika v rámci svazku
2028
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
3-8
Kód UT WoS článku
000253002500001
EID výsledku v databázi Scopus
—