Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preference MHD

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F08%3A00018745" target="_blank" >RIV/61989100:27120/08:00018745 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Preference MHD

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Se stále rostoucím podílem individuální automobilové dopravy se zhoršuje nejen úroveň její kvality ale také životní prostředí. Městské komunikace svou kapacitou často nestačí, jsou přeplněné a blokují tak dopravu hromadnou. Hromadná doprava by ve městechměla mít prioritní postavení. Snahou tedy je snížit podíl individuální dopravy ve městech a preferovat dopravu hromadnou. Zejména z důvodu její vyšší přepravní kapacity. S tím souvisí také menší negativní vliv na životní prostředí, zejména nižší znečištění ovzduší. Příspěvek se zabývá možnostmi preference hromadné dopravy před dopravou individuální. Toho lze docílit úpravami jednoduššího charakteru jako je dopravní značení, či úprava světelné signalizace pro preferenci prostředků MHD. Ale také stavebními úpravami které dopravní prostředky MHD zvýhodňují před dopravou individuální. Další variantou mohou být tzv. nepřímé metody. Jedná se o metody, které si kladou za cíl přesun alespoň části osob cestujících individuálně do prostředků dop

  • Název v anglickém jazyce

    Mass transportation preference

  • Popis výsledku anglicky

    The quality level of transport and environment is decline along with growing part of individual automobile transport. Capacity of urban roads is mostly overfull and they are blocked mass transportation. The mass transportation has to have top priority inthe cities. The tendency is to decline part of individual automobile transport and prefer mass transportation. It is mainly because of the better transportation capacity of mass transportation. With the capacity relate the lower negative effect on environment, especially lower air pollution. The paper considers preference possibilities of the mass transportation to the prejudice of the individual automobile transport. It could be made by simple modifications of traffic markings or modification of lightsignals to prefer mass transportation. But it could be construction works which disadvantaged individual transport to. The indirect methods could be other option. There are methods which aim to move part of passengers from individual tra

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dopravná infraštuktúra v mestách

  • ISBN

    978-80-8070-913-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Žilinská univerzita v Žilině

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    22. 10. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku