Preference MHD
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F08%3A00018745" target="_blank" >RIV/61989100:27120/08:00018745 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Preference MHD
Popis výsledku v původním jazyce
Se stále rostoucím podílem individuální automobilové dopravy se zhoršuje nejen úroveň její kvality ale také životní prostředí. Městské komunikace svou kapacitou často nestačí, jsou přeplněné a blokují tak dopravu hromadnou. Hromadná doprava by ve městechměla mít prioritní postavení. Snahou tedy je snížit podíl individuální dopravy ve městech a preferovat dopravu hromadnou. Zejména z důvodu její vyšší přepravní kapacity. S tím souvisí také menší negativní vliv na životní prostředí, zejména nižší znečištění ovzduší. Příspěvek se zabývá možnostmi preference hromadné dopravy před dopravou individuální. Toho lze docílit úpravami jednoduššího charakteru jako je dopravní značení, či úprava světelné signalizace pro preferenci prostředků MHD. Ale také stavebními úpravami které dopravní prostředky MHD zvýhodňují před dopravou individuální. Další variantou mohou být tzv. nepřímé metody. Jedná se o metody, které si kladou za cíl přesun alespoň části osob cestujících individuálně do prostředků dop
Název v anglickém jazyce
Mass transportation preference
Popis výsledku anglicky
The quality level of transport and environment is decline along with growing part of individual automobile transport. Capacity of urban roads is mostly overfull and they are blocked mass transportation. The mass transportation has to have top priority inthe cities. The tendency is to decline part of individual automobile transport and prefer mass transportation. It is mainly because of the better transportation capacity of mass transportation. With the capacity relate the lower negative effect on environment, especially lower air pollution. The paper considers preference possibilities of the mass transportation to the prejudice of the individual automobile transport. It could be made by simple modifications of traffic markings or modification of lightsignals to prefer mass transportation. But it could be construction works which disadvantaged individual transport to. The indirect methods could be other option. There are methods which aim to move part of passengers from individual tra
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dopravná infraštuktúra v mestách
ISBN
978-80-8070-913-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
Žilinská univerzita v Žilině
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
22. 10. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—