Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spojení tramvajového panelu s akusticky pohltivou povrchovou vrstvou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F10%3A86081600" target="_blank" >RIV/61989100:27120/10:86081600 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Spojení tramvajového panelu s akusticky pohltivou povrchovou vrstvou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výsledkem funkčního vzorku je návrh vzájemného spojení tramvajového betonového zádlažbového panelu typu B s akusticky pohltivou povrchovou vrstvou z recyklované pryže. Pro zajištění lepší přídržnosti pryžové vrstvy k betonovému podkladu a pro přenos vodorovných sil vznikajících od brzdných a rozjezdových sil tramvaje je navržena úprava stykové plochy obou materiálů pomocí ozubů a nik. Tento způsob spojení betonu a pryžové vrstvy u tramvajových panelů nebyl dosud používán. Běžným způsobem spojení (např.u svislých protihlukových stěn) je pouhé nalepení pryžové vrstvy na beton.

  • Název v anglickém jazyce

    Connection of the tram panel with acoustic absorbing surface layer

  • Popis výsledku anglicky

    The result of a functional sample is mutual connection of tram concrete panel B with acoustic absorbing surface layer of recycled rubber. To ensure better adhesion of the rubber layer to the concrete substrate and to transfer the horizontal forces generated by braking forces and Runway tram proposed modification of the contact surfaces of both materials with barbs and niches. This kind of combination of concrete and rubber layers with tram panel has not yet been used. Normal connection (eg vertical noise barriers) is just sticking the rubber layer on the concrete.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    066/01-10-2010_F

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Uzavřena hospodářská smlouva č. HS229702 mezi VŠB-TU Ostrava, IČ 61989100 a Dopravním podnikem Ostrava, a.s. , IČ 61974757, ze dne 11.6.2007. Výrobek byl vyroben a otestován v září 2008 na zkušebním úseku v Ostravě-Hrabůvce na ul. Závodní.

  • Ekonomické parametry

    Ekonomický přínos navrženého řešení funkčního vzorku nelze jednoznačně stanovit. Způsob navrženého spojení tramvajového betonového zádlažbového panelu typu B s akusticky pohltivou povrchovou vrstvou z recyklované pryže znamená přínos z hlediska ochrany životního prostředí před dopravním hlukem. Umožní zlepšení současných akustických vlastností betonového zádlažbového panelu.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    61974757

  • Název vlastníka

    Dopravní podnik Ostrava

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem