Spojení tramvajového panelu s akusticky pohltivou povrchovou vrstvou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F10%3A86081600" target="_blank" >RIV/61989100:27120/10:86081600 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spojení tramvajového panelu s akusticky pohltivou povrchovou vrstvou
Popis výsledku v původním jazyce
Výsledkem funkčního vzorku je návrh vzájemného spojení tramvajového betonového zádlažbového panelu typu B s akusticky pohltivou povrchovou vrstvou z recyklované pryže. Pro zajištění lepší přídržnosti pryžové vrstvy k betonovému podkladu a pro přenos vodorovných sil vznikajících od brzdných a rozjezdových sil tramvaje je navržena úprava stykové plochy obou materiálů pomocí ozubů a nik. Tento způsob spojení betonu a pryžové vrstvy u tramvajových panelů nebyl dosud používán. Běžným způsobem spojení (např.u svislých protihlukových stěn) je pouhé nalepení pryžové vrstvy na beton.
Název v anglickém jazyce
Connection of the tram panel with acoustic absorbing surface layer
Popis výsledku anglicky
The result of a functional sample is mutual connection of tram concrete panel B with acoustic absorbing surface layer of recycled rubber. To ensure better adhesion of the rubber layer to the concrete substrate and to transfer the horizontal forces generated by braking forces and Runway tram proposed modification of the contact surfaces of both materials with barbs and niches. This kind of combination of concrete and rubber layers with tram panel has not yet been used. Normal connection (eg vertical noise barriers) is just sticking the rubber layer on the concrete.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
066/01-10-2010_F
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Uzavřena hospodářská smlouva č. HS229702 mezi VŠB-TU Ostrava, IČ 61989100 a Dopravním podnikem Ostrava, a.s. , IČ 61974757, ze dne 11.6.2007. Výrobek byl vyroben a otestován v září 2008 na zkušebním úseku v Ostravě-Hrabůvce na ul. Závodní.
Ekonomické parametry
Ekonomický přínos navrženého řešení funkčního vzorku nelze jednoznačně stanovit. Způsob navrženého spojení tramvajového betonového zádlažbového panelu typu B s akusticky pohltivou povrchovou vrstvou z recyklované pryže znamená přínos z hlediska ochrany životního prostředí před dopravním hlukem. Umožní zlepšení současných akustických vlastností betonového zádlažbového panelu.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
61974757
Název vlastníka
Dopravní podnik Ostrava
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—