Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vznik nebezpečných situací na křižovatce s nevhodně navrženými stavebními prvky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F12%3A86083692" target="_blank" >RIV/61989100:27120/12:86083692 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vznik nebezpečných situací na křižovatce s nevhodně navrženými stavebními prvky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Bezpečnost provozu na křižovatkách ovlivňuje řada vnějších faktorů ? například nevhodně navržené stavební prvky. Nedostatečné poloměry nároží, úzké jízdní pruhy atp. mohou zapříčinit vznik nebezpečných situací a to především během průjezdu rozměrnými vozidly. Článek popisuje vybrané konfliktní situace na křižovatce, které jsou zapříčiněny výše uvedenými nevhodně navrženými stavebními prvky. Článek poukazuje na možnost využití videoanalýzy konfliktních situací pro sledování těchto jevů a také na nutnostkorektního ověření průjezdnosti křižovatky pomocí vlečných křivek.

  • Název v anglickém jazyce

    Origin of Dangerous Conflict Situations on Intersection with Inappropriately Designed Building Elements

  • Popis výsledku anglicky

    The traffic safety on intersections is influenced by a lot of external factors ? for example by inappropriately designed building elements. Inadequate radius of corners, narrow traffic lanes etc. can cause dangerous situations ? above all, during passageby large vehicles. The paper describes conflict situations on intersection which are caused by inappropriately designed building elements above mentioned. The paper points out possibility of use of video analysis of conflict situations for monitoring ofthese phenomena and also necessity of correct verification of passage through intersection by rupture curves.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CG911-008-910" target="_blank" >CG911-008-910: Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost a plynulost provozu na okružních křižovatkách a možnost predikce vzniku dopravních nehod</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník vědeckých prací VŠB-TUO, řada stavební

  • ISSN

    1213-1962

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    205-214

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus