EXPERIENCE WITH MATHEMATICAL MODELING IN PROGRAM PLAXIS: DESIGN AND ASSESSMENT OF RETAINING WALLS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F12%3A86083800" target="_blank" >RIV/61989100:27120/12:86083800 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgem2012/s02.v2012" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgem2012/s02.v2012</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgem2012/s02.v2012" target="_blank" >10.5593/sgem2012/s02.v2012</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
EXPERIENCE WITH MATHEMATICAL MODELING IN PROGRAM PLAXIS: DESIGN AND ASSESSMENT OF RETAINING WALLS
Popis výsledku v původním jazyce
The construction of the highway D47 was needed to ensure connection to the existing road network in Ostrava. These reroutings due to the character of the area consist mainly soil embankment. In cases when it was not possible to implement the classical earth embankment, was used for retaining walls of reinforced soil (system Armovia?). This paper approaches the issue of geotechnical and geodetic monitoring of these structures. There were observed leveling points to the structure, pore pressures in the subsoil of embankment (piezometric measurements), settlement hydrostatic leveling. Interest object is tracked since 2004. Analysis of the behavior of the structure was supported by mathematical modeling with the Plaxis software. This was also obtained feedback on the suitability of the chosen measurement method and the efficient distribution of observed points on the structure.
Název v anglickém jazyce
EXPERIENCE WITH MATHEMATICAL MODELING IN PROGRAM PLAXIS: DESIGN AND ASSESSMENT OF RETAINING WALLS
Popis výsledku anglicky
The construction of the highway D47 was needed to ensure connection to the existing road network in Ostrava. These reroutings due to the character of the area consist mainly soil embankment. In cases when it was not possible to implement the classical earth embankment, was used for retaining walls of reinforced soil (system Armovia?). This paper approaches the issue of geotechnical and geodetic monitoring of these structures. There were observed leveling points to the structure, pore pressures in the subsoil of embankment (piezometric measurements), settlement hydrostatic leveling. Interest object is tracked since 2004. Analysis of the behavior of the structure was supported by mathematical modeling with the Plaxis software. This was also obtained feedback on the suitability of the chosen measurement method and the efficient distribution of observed points on the structure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
12th International Multidisciplinary Scientific GeoConference and EXPO, SGEM 2012. Volume 3
ISBN
—
ISSN
1314-2704
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
87-94
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena
Datum konání akce
17. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—