Application of the homo software at design of a primary tunnel lining
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F13%3A86086718" target="_blank" >RIV/61989100:27120/13:86086718 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application of the homo software at design of a primary tunnel lining
Popis výsledku v původním jazyce
The primary tunnel lining is usually used to support the ground massive around underground works after excavation. It consists shotcrete, steel grid and arch steel frame (Bretex, Hebrex). The distance space between the arch steel frames is about 0,7 ? 1,5 m. A steel reinforcement ratio is not constant in the area of the lining cross section. This fact doesn?t satisfy the common design methods of steel reinforced concrete that presume constant steel reinforcement ratio. This is one of the reason for looking new approaches that take into account this fact. The article discusses the problem and submits a solution to the fact referred above. The design of primary tunnel linig engages the software HOMO which was developed in the Department of Geotechnical and Underground Engineering. This software is based on analytical theory of cooperative rings. It allows to calculate the deformational parameters of materialy heterogenous cross section of tunnel lining from steel elements and set up the
Název v anglickém jazyce
Application of the homo software at design of a primary tunnel lining
Popis výsledku anglicky
The primary tunnel lining is usually used to support the ground massive around underground works after excavation. It consists shotcrete, steel grid and arch steel frame (Bretex, Hebrex). The distance space between the arch steel frames is about 0,7 ? 1,5 m. A steel reinforcement ratio is not constant in the area of the lining cross section. This fact doesn?t satisfy the common design methods of steel reinforced concrete that presume constant steel reinforcement ratio. This is one of the reason for looking new approaches that take into account this fact. The article discusses the problem and submits a solution to the fact referred above. The design of primary tunnel linig engages the software HOMO which was developed in the Department of Geotechnical and Underground Engineering. This software is based on analytical theory of cooperative rings. It allows to calculate the deformational parameters of materialy heterogenous cross section of tunnel lining from steel elements and set up the
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktualne badania i analizy z inżynierii lądowej : prace naukowe doktorantów
ISBN
978-83-7880-058-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
117-124
Název nakladatele
Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Místo vydání
Gliwice
Místo konání akce
Szczyrk
Datum konání akce
9. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—