Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Application of the homo software at design of a primary tunnel lining

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F13%3A86086718" target="_blank" >RIV/61989100:27120/13:86086718 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Application of the homo software at design of a primary tunnel lining

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The primary tunnel lining is usually used to support the ground massive around underground works after excavation. It consists shotcrete, steel grid and arch steel frame (Bretex, Hebrex). The distance space between the arch steel frames is about 0,7 ? 1,5 m. A steel reinforcement ratio is not constant in the area of the lining cross section. This fact doesn?t satisfy the common design methods of steel reinforced concrete that presume constant steel reinforcement ratio. This is one of the reason for looking new approaches that take into account this fact. The article discusses the problem and submits a solution to the fact referred above. The design of primary tunnel linig engages the software HOMO which was developed in the Department of Geotechnical and Underground Engineering. This software is based on analytical theory of cooperative rings. It allows to calculate the deformational parameters of materialy heterogenous cross section of tunnel lining from steel elements and set up the

  • Název v anglickém jazyce

    Application of the homo software at design of a primary tunnel lining

  • Popis výsledku anglicky

    The primary tunnel lining is usually used to support the ground massive around underground works after excavation. It consists shotcrete, steel grid and arch steel frame (Bretex, Hebrex). The distance space between the arch steel frames is about 0,7 ? 1,5 m. A steel reinforcement ratio is not constant in the area of the lining cross section. This fact doesn?t satisfy the common design methods of steel reinforced concrete that presume constant steel reinforcement ratio. This is one of the reason for looking new approaches that take into account this fact. The article discusses the problem and submits a solution to the fact referred above. The design of primary tunnel linig engages the software HOMO which was developed in the Department of Geotechnical and Underground Engineering. This software is based on analytical theory of cooperative rings. It allows to calculate the deformational parameters of materialy heterogenous cross section of tunnel lining from steel elements and set up the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktualne badania i analizy z inżynierii lądowej : prace naukowe doktorantów

  • ISBN

    978-83-7880-058-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    117-124

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Politechniki Śląskiej

  • Místo vydání

    Gliwice

  • Místo konání akce

    Szczyrk

  • Datum konání akce

    9. 5. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku