Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Thermal load of the final lining of traffic tunnels

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F17%3A10237428" target="_blank" >RIV/61989100:27120/17:10237428 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/236/1/012073" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/236/1/012073</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/236/1/012073" target="_blank" >10.1088/1757-899X/236/1/012073</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Thermal load of the final lining of traffic tunnels

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The final lining of mined tunnels using NATM is connected with the need to ensure long-term durability of the construction. The interaction between the secondary lining and surrounding rock mass is ensured by contact with the primary lining. Static load depends already on the interaction between tunnel lining and rock mass. Loading is given by geotechnical conditions, the size of the excavation, construction progress and very important is weather conditions. In this paper presents the results of long-term temperature measurements of the final lining of traffic tunnel. Measurement at selected tunnel pass over ten years. The monitoring results should be available for future design of the final lining of tunnel construction.

  • Název v anglickém jazyce

    Thermal load of the final lining of traffic tunnels

  • Popis výsledku anglicky

    The final lining of mined tunnels using NATM is connected with the need to ensure long-term durability of the construction. The interaction between the secondary lining and surrounding rock mass is ensured by contact with the primary lining. Static load depends already on the interaction between tunnel lining and rock mass. Loading is given by geotechnical conditions, the size of the excavation, construction progress and very important is weather conditions. In this paper presents the results of long-term temperature measurements of the final lining of traffic tunnel. Measurement at selected tunnel pass over ten years. The monitoring results should be available for future design of the final lining of tunnel construction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. Volume 236

  • ISBN

  • ISSN

    1757-8981

  • e-ISSN

    1757-899X

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    Institute of Physics

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    21. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku