Thermal load of the final lining of traffic tunnels
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F17%3A10237428" target="_blank" >RIV/61989100:27120/17:10237428 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/236/1/012073" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/236/1/012073</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/236/1/012073" target="_blank" >10.1088/1757-899X/236/1/012073</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Thermal load of the final lining of traffic tunnels
Popis výsledku v původním jazyce
The final lining of mined tunnels using NATM is connected with the need to ensure long-term durability of the construction. The interaction between the secondary lining and surrounding rock mass is ensured by contact with the primary lining. Static load depends already on the interaction between tunnel lining and rock mass. Loading is given by geotechnical conditions, the size of the excavation, construction progress and very important is weather conditions. In this paper presents the results of long-term temperature measurements of the final lining of traffic tunnel. Measurement at selected tunnel pass over ten years. The monitoring results should be available for future design of the final lining of tunnel construction.
Název v anglickém jazyce
Thermal load of the final lining of traffic tunnels
Popis výsledku anglicky
The final lining of mined tunnels using NATM is connected with the need to ensure long-term durability of the construction. The interaction between the secondary lining and surrounding rock mass is ensured by contact with the primary lining. Static load depends already on the interaction between tunnel lining and rock mass. Loading is given by geotechnical conditions, the size of the excavation, construction progress and very important is weather conditions. In this paper presents the results of long-term temperature measurements of the final lining of traffic tunnel. Measurement at selected tunnel pass over ten years. The monitoring results should be available for future design of the final lining of tunnel construction.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. Volume 236
ISBN
—
ISSN
1757-8981
e-ISSN
1757-899X
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
Institute of Physics
Místo vydání
London
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
21. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—