VYUŽÍVÁNÍ DOPRAVNÍCH MODELŮ V INTRAVILÁNU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F19%3A10242960" target="_blank" >RIV/61989100:27120/19:10242960 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VYUŽÍVÁNÍ DOPRAVNÍCH MODELŮ V INTRAVILÁNU
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje využití softwaru pro modelování dopravy a jeho aplikaci na veřejná prostranství a dopravní stavby v obydlených oblastech. Důraz je zde kladen na mikrosimulační modely zabývající se interakcí jednotlivých vozidel mezi sebou, a také jejich okolím. Využití modelů je velmi rozsáhlé a je příhodné jimi dokládat vhodnost a porovnání různých návrhů staveb pozemních komunikací. Z architektonického hlediska je ideálním porovnáním 3D vizualizací prostor kolem komunikací. Tento nástroj je možné využívat již v rámci urbanistické koncepce nebo územních studií. Při spojení s jinými softwary pro 3D modelování, vizualizace městských komunikací jsou neomezené. Dalšími nástroji mohou být datové výstupy sloužící pro posouzení dopravní nabídky a poptávky. Data se poté dají použít pro posuzování znečištění životního prostředí generovaného individuální automobilovou dopravou, hodnocení dostupnosti a schopnosti veřejné hromadné dopravy nebo optimalizací křižovatek a navazujících pozemních komunikací. Těmito nástroji lze posoudit městská prostranství dle vyhodnocených dat, estetického vjemu nebo zakomponování dopravní infrastruktury do urbanistické koncepce města. Modelováním je možné také hodnotit a porovnávat varianty již ve stádiu územního plánování.
Název v anglickém jazyce
USE OF TRAFFIC MODELS IN URBAN AREAS
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the use of traffic modelling software and its application to public spaces and transport construction in inhabited areas. Emphasis is placed on microsimulation models dealing with the interaction of individual vehicles with each other, as well as their surroundings. The use of models is very extensive and it is appropriate to demonstrate the suitability and comparison of different road construction designs. From an architectural point of view, it is an ideal comparison of 3D visualizations in the space around the roads. This tool can already be used as part of urban planning or territorial studies. Combined with other 3D modelling software, urban road visualization is unlimited. Other tools can be data outputs for assessment traffic offer and demand. The data can then be used to assessment of environmental pollution generated by individual automobile traffic, assessment of the availability and capability of public transport, or to optimize intersections and follow-up roads. These tools can be used to assessment of urban areas according to evaluated data, aesthetic perception or incorporation of transport infrastructure into the urban concept of the city. Modelling can also evaluate and compare variants already at the urban planning stage.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Architecture in perspective 11 = 11. Architektura v perspektivě : conference proceedings : October 2-3, 2019, Ostrava, Czech Republic
ISBN
978-80-248-4331-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
134-136
Název nakladatele
VŠB - Technical University of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
2. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000505658000024