Optical fibre bending sensor for vehicle weight detection
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F19%3A10244298" target="_blank" >RIV/61989100:27120/19:10244298 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27240/19:10244298
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.11159/iccste19.194" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11159/iccste19.194</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11159/iccste19.194" target="_blank" >10.11159/iccste19.194</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optical fibre bending sensor for vehicle weight detection
Popis výsledku v původním jazyce
This article describes vehicle detection sensor based on optical fibre bending. Initial measurements were performed on a Heckert FP 10/1 press. Based on these measurements, a prototype of a bending sensor for vehicle detection was designed. This prototype is intended primarily for static vehicle detection, where the magnitude of attenuation is proportional to the weight of the car. When measuring on this prototype, we tested 4 types of ethylene propylene diene methylene (EPDM) grooved rubber that pressed on an optical fibre located on smooth EPDM rubber base. Based on the measurements, we chose the EPDM rubber cover for which the detector had the greatest sensitivity. These initial results indicate that this can be a life-capable structure with a possible extension to a static weight sensor and, partly, to a WIM (weigh in motion) dynamic weight sensor.
Název v anglickém jazyce
Optical fibre bending sensor for vehicle weight detection
Popis výsledku anglicky
This article describes vehicle detection sensor based on optical fibre bending. Initial measurements were performed on a Heckert FP 10/1 press. Based on these measurements, a prototype of a bending sensor for vehicle detection was designed. This prototype is intended primarily for static vehicle detection, where the magnitude of attenuation is proportional to the weight of the car. When measuring on this prototype, we tested 4 types of ethylene propylene diene methylene (EPDM) grooved rubber that pressed on an optical fibre located on smooth EPDM rubber base. Based on the measurements, we chose the EPDM rubber cover for which the detector had the greatest sensitivity. These initial results indicate that this can be a life-capable structure with a possible extension to a static weight sensor and, partly, to a WIM (weigh in motion) dynamic weight sensor.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 4th International Conference on Civil, Structural and Transportation Engineering (ICCSTE'19) : June 11 - 12, 2019, Ottawa, Canada
ISBN
978-1-927877-58-6
ISSN
2369-3002
e-ISSN
2369-3002
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
International ASET Inc.
Místo vydání
Ottawa
Místo konání akce
Ottawa
Datum konání akce
11. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—