Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PROBLEMATIKA KŘIŽOVATEK SE ZALOMENOU PŘEDNOSTÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F20%3A10247974" target="_blank" >RIV/61989100:27120/20:10247974 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    PROBLEMATIKA KŘIŽOVATEK SE ZALOMENOU PŘEDNOSTÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje problematice křižovatek, jež jsou řešeny atypicky oproti běžným křižovatkám na silniční síti v České republice. Atypickými křižovatkami jsou v tomto příspěvku míněny primárně neřízené úrovňové křižovatky se zalomenou předností. Křižovatkami se zalomenou předností se myslí takové, kdy hlavní komunikace není vedena v přímém směru, ale uhýbá vpravo nebo vlevo. Tento typ křižovatek je mnohdy problémový nejen pro začínající řidiče, ale také z pohledu psychologie řidičů s dlouholetou praxí. Stavební úprava a řešení organizace dopravy v těchto místech bývá často matoucí a svádí k chybám řidičů, které vedou k různým nebezpečným situacím nebo dokonce k dopravním nehodám. Nejrozšířenějšími problematickými prvky, vyjma trasování hlavní pozemní komunikace, jsou nevhodné úhly křížení komunikací a šířka komunikací tvořící křižovatku, které dávají řidičům na vedlejší komunikaci pocit psychologické přednosti. Umístění zalomené přednosti na křižovatku je logickým nástrojem k zajištění plynulého průjezdu vyšších intenzit vozidel podél hlavní komunikace. Tato úprava má však svá úskalí a je podstatné dodržet kvalitní stavební uspořádání a přehlednost v průjezdu křižovatkou, aby byla zajištěna bezpečnost provozu. S nárůstem intenzit individuální automobilové dopravy je kvalitní řešení atypických křižovatek rozhodující. V intravilánu měst a obcí je navíc nutné se vypořádat s koexistencí s dalšími druhy dopravy, mezi něž řadíme pěší, cyklistickou či dopravu tramvajovou.

  • Název v anglickém jazyce

    THE ISSUES OF JUNCTIONS WITH CRANKED PRIORITY

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with junctions, which are solved atypically in comparison with common crossroads on the road network in the Czech Republic. Atypical intersections in this paper are primarily uncontrolled level junctions with cranked priority. By junctions with cranked priority are meant such that the main road is not led in a straight line, but dodges right or left. This type of junction is often problematic not only for novice drivers, but also in terms of psychology for drivers with many years of experience. The construction and design of traffic management in these places is often confusing and leads to driver errors that lead to various dangerous situations or even traffic accidents. The most widespread problematic elements, with the exception of tracing the main road, are inappropriate road crossing angles and the junction width of roads, which give drivers a sense of psychological advantage on the secondary road. Placing the cranked priority at the junction is a logical tool to ensure smooth passage of higher vehicle intensities along the main road. However, this modification has its drawbacks and it is essential to maintain good construction and transparency in the junction to ensure traffic safety. As the intensity of individual car traffic increases, a quality solution of atypical intersections is crucial. In urban areas, it is also necessary to deal with coexistence with other modes of transport, such as walking, cycling or tram transport.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    12th Architecture in Perspective 2020 : VŠB - Technical University of Ostrava, Faculty of Civil Engineering, Department of Architecture : proceedings of the international conference = 12. architektura v perspektivě 2020 : Vysoká škola báňská Technická univerzita Ostrava, Fakulta stavební, katedra architektury : sborník příspěvků z mezinárodní konference

  • ISBN

    978-80-248-4450-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    158-160

  • Název nakladatele

    VŠB - Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    14. 10. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku