Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VYUŽITÍ DRONŮ V DOPRAVNÍ INFRASTRUKTUŘE:

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F22%3A10251509" target="_blank" >RIV/61989100:27120/22:10251509 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://otto.vsb.cz/data/proceeding_2022.pdf" target="_blank" >http://otto.vsb.cz/data/proceeding_2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VYUŽITÍ DRONŮ V DOPRAVNÍ INFRASTRUKTUŘE:

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Současný trend je zahlcen stále rostoucím vývojem všech technologií a mezi tyto se může rovněž zařadit aplikace a využití vzdušného prostoru, které zaujímají drony. Přínosem jsou v mnoha odvětví a pomocníkem v jakémkoliv konání člověka, kdy si hledá jak si svou práci ulehčit, zefektivnit a odpovědně předložit či odevzdat. Mnoho oborů zařadilo ve svém výrobním procesu tuto technologii. Tudíž dopravní infrastruktura, jakožto hlavní a elitní obor napříč všemi směry je velkým spojencem využití a aplikací dronů.Vývoj této technologie v oblasti všeobecně veškeré dopravy je velice příznivým pomocníkem za účelem zlepšení životního prostředí v rámci dopravní infrastruktury a taktéž zvýšení úrovně kvality dopravy a zajištění plynulosti provozu na pozemních komunikacích na území měst a obcí. Nicméně vyžití v dopravě pomocí dronů již není žádnou novinkou, ale lze využít její potenciál na mnoha úrovních, kdy je nutné provést analýzy s přesností dané problematiky.Nedílnou součástí každého nového návrhu stavby je tak maximální využití moderních technologií, které jsou finančně přijatelné a zároveň efektivní. Řeč je o bezpilotních letounech, které mají široké spektrum využití nejen v dopravním stavitelství. V dnešní době se jedná o využívání dronů ve všech etapách projekce a výstavby. V rámci předběžného průzkumu se jedná o monitoring pro budoucí stavby a zjištění potencionálních rizik. V průběhu výstavby pak drony slouží k monitoringu staveniště a stavby samotné. Stavby se pomocí dronů monitorují také ve stádiu oprav či rekonstrukcí. Využití této technologie je vhodné především při diagnostice stavu dopravní infrastruktury, jelikož se jedná o bezkontaktní řešení, které neomezuje ani nevylučuje provoz na řešeném úseku.Nejčastěji používanými metodami monitoringu jsou audity (nerovnosti, trhliny a poruchy na pozemních komunikacích) a využívání termokamer k posouzení tepelného vlivu dopravy na území měst a obcí (parkovací plochy na sídlištích, průtahy v městech, komunikace v centrech měst).

  • Název v anglickém jazyce

    USE OF DRONES IN TRANSPORT INFRASTRUCTURE

  • Popis výsledku anglicky

    Due to the growing interest in autonomous technologies, the interest in drones is also growing. The main purpose of drones in transport infrastructure is to improve the environment, increase transport quality levels and ensure greater traffic flow on roads in urban areas.We are currently operating in the world of digitization, autonomous systems and industrial drones. An integral part of every new construction design is maximum use of modern technologies, which are cost-effective and efficient too. The talk is about drones, which have a wide range of uses not only in traffic construction. Nowadays, drones are used in all steps of designing construction and construction realization. The preliminary survey is about monitoring for the future new constructions and identifying potential risks. During construction realization drones make a monitoring of new construction and construction site. Constructions are also monitored during the repair stage or reconstruction. The use of this technology is appropriate in diagnosing the condition of the transport infrastructure because it is contactless solution, which does not limit traffic in the monitored section.The most used monitoring methods are inspections (inequalities on the road, cracks and defects on the road) and use thermal cameras for thermal impact assessment of traffic in urban areas (parking areas in housing estates, main roads in cities and roads in the city centres).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    14th Architecture in Perspective 2022:VŠB-Technical University of Ostrava,Faculty of Civil Engineering,Department of Architecture:proceedings of the international conference-14. architektura v perspektivě 2022:Vysoká škola báňská Technická univerzita Ostrava, Fakulta stavební, katedra architektury : sborník příspěvků z mezinárodní konference

  • ISBN

    978-80-248-4646-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    222-225

  • Název nakladatele

    VŠB - Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    2. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku