Verification of Stress State in the Lower Part of the Steel Bridge Detail
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F24%3A10256710" target="_blank" >RIV/61989100:27120/24:10256710 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85215938511&origin=recordpage" target="_blank" >https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85215938511&origin=recordpage</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.prostr.2024.09.001" target="_blank" >10.1016/j.prostr.2024.09.001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Verification of Stress State in the Lower Part of the Steel Bridge Detail
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution studies a stress state in a detail of the tension flange of the stringer at the point of connection of the cross member in the steel part of the steel-concrete bridge. The uFEM software was used for the numerical calculation of the analysed structural element using the finite element method. The model combines two phases, one focusing on the global analysis of the structure and the other focusing on the critical detail of the structure. Obtained results are used as basis for decision on use of simplified analytical approach for investigation of fatigue behavior of the studied detail of the load-bearing system of the analyzed highway steel-concrete bridge.
Název v anglickém jazyce
Verification of Stress State in the Lower Part of the Steel Bridge Detail
Popis výsledku anglicky
This contribution studies a stress state in a detail of the tension flange of the stringer at the point of connection of the cross member in the steel part of the steel-concrete bridge. The uFEM software was used for the numerical calculation of the analysed structural element using the finite element method. The model combines two phases, one focusing on the global analysis of the structure and the other focusing on the critical detail of the structure. Obtained results are used as basis for decision on use of simplified analytical approach for investigation of fatigue behavior of the studied detail of the load-bearing system of the analyzed highway steel-concrete bridge.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA21-14886S" target="_blank" >GA21-14886S: Vliv materiálových vlastností vysokopevnostních ocelí na trvanlivost inženýrských staveb a mostů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia Structural Integrity. Volume 63
ISBN
—
ISSN
2452-3216
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
21-26
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Karlov pod Pradědem, Malá Morávka
Datum konání akce
23. 5. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—