Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Požární modely a jejich využití pro odhad teplot při reálném experimentu v tunelu Valík

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27200%2F07%3A00015192" target="_blank" >RIV/61989100:27200/07:00015192 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Požární modely a jejich využití pro odhad teplot při reálném experimentu v tunelu Valík

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vznik a rozvoj požáru v silničním tunelovém systému, který je charakteristický uzavřeným tubusovým prostorem a specifickými podmínkami větrání, je doprovázen intenzivní tvorbou kouře a vznikem vysokých teplot. Vysoké teploty mohou být příčinou nejen poškození konstrukce tunelu, ale také znepřístupnění tunelu jednotkám požární ochrany. Cílem tohoto článku je prezentace provedených počítačových simulací pravděpodobného vývoje teplot prostřednictvím deterministických modelů požáru a jejich srovnání s hodnotami získanými měřením při vlastním experimentu. Část článku je věnována úvahám týkajících se významu proudění plynů v prostorách tunelu z hlediska řešené problematiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Fire models and its usage for estimation of the temperature during real experiments in tunnel Valik

  • Popis výsledku anglicky

    Rise and development of the fire in road tunnel, which is characteristic by its closed tube and specific conditions of ventilation, is accompanied by intense production of smoke and upraise of temperature. High temperatures may be the cause not only forthe damage on tunnel structure, but may also result into sealing of the tunnel to rescue units. The goal of this contribution is presentation of computer simulations of probable progression of the temperature using deterministic models of the fire and its confrontation with measurements acquired during actual experiment. Part of the article if devoted to considerations of the significance of gas flow in the tunnel.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD103%2F05%2FH036" target="_blank" >GD103/05/H036: Analýza spolehlivosti konstrukcí, vystavených účinkům mimořádného zatížení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ARPOS - časopis Asociácie požarnej ochrany Slovenska

  • ISSN

    1335-5910

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    x

  • Číslo periodika v rámci svazku

    26

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    35

  • Strana od-do

    8-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus