Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CFD mathematical modelling of motor-car fire in the road tunnel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27200%2F10%3A86076473" target="_blank" >RIV/61989100:27200/10:86076473 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CFD mathematical modelling of motor-car fire in the road tunnel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Valik is the name of the road tunnel situated close to the city of Plzen in the western part of Czech Republic. A large scale fire test was conducted inside one of two tunnel tubes on May 25, 2006. During this test values of temperature and heat flux were measured and recorded. At the same time, values of CO, CO2 and O2 concentration were detected and recorded in the smoke zone. The aim of this experiment was to examine the natural ventilation conditions in the tunnel and to increase the level of fire security system. In period of year 2007, the process of the fire test was modelled by tools of CFD (software Fluent 6.3). The time-dependent source of heat and pollutants (CO, CO2 and O2) was defined in 3D geometry representing the tunnel tube. Fluid flow, temperature field and field of pollutants were investigated.

  • Název v anglickém jazyce

    CFD mathematical modelling of motor-car fire in the road tunnel

  • Popis výsledku anglicky

    Valik is the name of the road tunnel situated close to the city of Plzen in the western part of Czech Republic. A large scale fire test was conducted inside one of two tunnel tubes on May 25, 2006. During this test values of temperature and heat flux were measured and recorded. At the same time, values of CO, CO2 and O2 concentration were detected and recorded in the smoke zone. The aim of this experiment was to examine the natural ventilation conditions in the tunnel and to increase the level of fire security system. In period of year 2007, the process of the fire test was modelled by tools of CFD (software Fluent 6.3). The time-dependent source of heat and pollutants (CO, CO2 and O2) was defined in 3D geometry representing the tunnel tube. Fluid flow, temperature field and field of pollutants were investigated.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Mathematical modelling in environment studies

  • ISBN

    978-84-95723-58-1

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    62

  • Název nakladatele

    Universidad de Córdoba

  • Místo vydání

    Córdoba

  • Kód UT WoS kapitoly