Simulace evakuace osob vlakové soupravy v železničním tunelu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27200%2F12%3A86085570" target="_blank" >RIV/61989100:27200/12:86085570 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Simulace evakuace osob vlakové soupravy v železničním tunelu
Popis výsledku v původním jazyce
Rozvíjející se transevropská silniční a železniční dopravní síť s dopadem na regionální dopravní tratě si stále častěji vynucuje výstavbu tunelů jak v extravilánu, tak i v zastavěných územích. U železničních tunelů souvisí jejich výstavba s modernizací železničních koridorů. Důvodů pro návrh a realizaci tunelových staveb je celá řada a souvisejí s nutností vedení dopravní trasy složitým geografickým územím, průchodem pod sídelními celky nebo vodními toky. Tunely umožňují zkrátit dopravní cesty a zrychlit dopravu. Poskytují ochranu životnímu prostředí především omezením hluku a usměrněním exhalací. Cílem článku je prokázání bezpečnosti únikových cest simulací při vzniku požáru vlakové soupravy a umožnit tak zohlednit více faktorů jako geometrii tunelu,šířky únikových cest, počty osob a jejich fyzickou nebo duševní schopnost, tepelný výkon a rozvoj požáru aj.
Název v anglickém jazyce
Evacuation Simulation of Train in the Railway Tunnel
Popis výsledku anglicky
Developing the trans-European road and rail transport network with an impact on regional transport routes are increasingly forcing construction of tunnels in both rural areas and in built-up areas. The railway tunnel construction works related to the modernization of railway corridors. The reasons for the design and implementation of the tunnels are numerous and relate to the need to conduct complex routes, geographical territory, passing beneath the residential units or watercourses. Tunnels allow youto shorten transport routes and speed up traffic. They provide protection for the environment in particular by limiting noise emission standards and guidelines. This article aims to demonstrate the safety of escape routes during a fire simulation train and allow to take into account several factors such as the geometry of the tunnel, the width of escape routes, the number of people and their physical or mental ability, power, and fire development, etc.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VG20122014074" target="_blank" >VG20122014074: Specifické posouzení vysoce rizikových podmínek požární bezpečnosti s využitím postupů požárního inženýrství</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Časopis Stavebnictví
ISSN
1802-2030
e-ISSN
—
Svazek periodika
ročník VI
Číslo periodika v rámci svazku
05/2012
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
50-53
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—