Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulace evakuace osob vlakové soupravy v železničním tunelu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27200%2F12%3A86085570" target="_blank" >RIV/61989100:27200/12:86085570 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Simulace evakuace osob vlakové soupravy v železničním tunelu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rozvíjející se transevropská silniční a železniční dopravní síť s dopadem na regionální dopravní tratě si stále častěji vynucuje výstavbu tunelů jak v extravilánu, tak i v zastavěných územích. U železničních tunelů souvisí jejich výstavba s modernizací železničních koridorů. Důvodů pro návrh a realizaci tunelových staveb je celá řada a souvisejí s nutností vedení dopravní trasy složitým geografickým územím, průchodem pod sídelními celky nebo vodními toky. Tunely umožňují zkrátit dopravní cesty a zrychlit dopravu. Poskytují ochranu životnímu prostředí především omezením hluku a usměrněním exhalací. Cílem článku je prokázání bezpečnosti únikových cest simulací při vzniku požáru vlakové soupravy a umožnit tak zohlednit více faktorů jako geometrii tunelu,šířky únikových cest, počty osob a jejich fyzickou nebo duševní schopnost, tepelný výkon a rozvoj požáru aj.

  • Název v anglickém jazyce

    Evacuation Simulation of Train in the Railway Tunnel

  • Popis výsledku anglicky

    Developing the trans-European road and rail transport network with an impact on regional transport routes are increasingly forcing construction of tunnels in both rural areas and in built-up areas. The railway tunnel construction works related to the modernization of railway corridors. The reasons for the design and implementation of the tunnels are numerous and relate to the need to conduct complex routes, geographical territory, passing beneath the residential units or watercourses. Tunnels allow youto shorten transport routes and speed up traffic. They provide protection for the environment in particular by limiting noise emission standards and guidelines. This article aims to demonstrate the safety of escape routes during a fire simulation train and allow to take into account several factors such as the geometry of the tunnel, the width of escape routes, the number of people and their physical or mental ability, power, and fire development, etc.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VG20122014074" target="_blank" >VG20122014074: Specifické posouzení vysoce rizikových podmínek požární bezpečnosti s využitím postupů požárního inženýrství</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Časopis Stavebnictví

  • ISSN

    1802-2030

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    ročník VI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    05/2012

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    50-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus