Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CRITICAL SYSTEMS AND PROCESSES AFFECTING THE RESILIENCE OF SUBWAY SYSTEMS TO TERRORISM RISKS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27200%2F15%3A86093322" target="_blank" >RIV/61989100:27200/15:86093322 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.uniza.sk/komunikacie/archiv/2015/1/1_2015en.pdf" target="_blank" >http://www.uniza.sk/komunikacie/archiv/2015/1/1_2015en.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CRITICAL SYSTEMS AND PROCESSES AFFECTING THE RESILIENCE OF SUBWAY SYSTEMS TO TERRORISM RISKS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Terrorist attack on the urban transport systems with high concentration of people (such as the subway), depending on its mode, can cause different levels of damage including the elimination of sub-components of fire safety equipment or destruction of passive fire protection. To mitigate the effect of an attack, the resilience of vehicles, as well as efficiency of evacuation of the survivors affected mainly by the availability of adequate emergency exits, the number of evacuees and the local conditions of the process are critical. Based on the experience of previous attack on the metro systems (Tokyo, London and other incidents), this paper identifies critical systems and processes for management of the emergency simulation following a potential terrorist attack, ensuring safe and rapid evacuation and rescue to passengers.

  • Název v anglickém jazyce

    CRITICAL SYSTEMS AND PROCESSES AFFECTING THE RESILIENCE OF SUBWAY SYSTEMS TO TERRORISM RISKS

  • Popis výsledku anglicky

    Terrorist attack on the urban transport systems with high concentration of people (such as the subway), depending on its mode, can cause different levels of damage including the elimination of sub-components of fire safety equipment or destruction of passive fire protection. To mitigate the effect of an attack, the resilience of vehicles, as well as efficiency of evacuation of the survivors affected mainly by the availability of adequate emergency exits, the number of evacuees and the local conditions of the process are critical. Based on the experience of previous attack on the metro systems (Tokyo, London and other incidents), this paper identifies critical systems and processes for management of the emergency simulation following a potential terrorist attack, ensuring safe and rapid evacuation and rescue to passengers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VG20102015059" target="_blank" >VG20102015059: Vliv teroristického útoku na vybrané průmyslové technologie s nebezpečím výbuchu prachu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communications

  • ISSN

    1335-4205

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    22 - 27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84921844873