CRITICAL SYSTEMS AND PROCESSES AFFECTING THE RESILIENCE OF SUBWAY SYSTEMS TO TERRORISM RISKS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27200%2F15%3A86093322" target="_blank" >RIV/61989100:27200/15:86093322 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.uniza.sk/komunikacie/archiv/2015/1/1_2015en.pdf" target="_blank" >http://www.uniza.sk/komunikacie/archiv/2015/1/1_2015en.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CRITICAL SYSTEMS AND PROCESSES AFFECTING THE RESILIENCE OF SUBWAY SYSTEMS TO TERRORISM RISKS
Popis výsledku v původním jazyce
Terrorist attack on the urban transport systems with high concentration of people (such as the subway), depending on its mode, can cause different levels of damage including the elimination of sub-components of fire safety equipment or destruction of passive fire protection. To mitigate the effect of an attack, the resilience of vehicles, as well as efficiency of evacuation of the survivors affected mainly by the availability of adequate emergency exits, the number of evacuees and the local conditions of the process are critical. Based on the experience of previous attack on the metro systems (Tokyo, London and other incidents), this paper identifies critical systems and processes for management of the emergency simulation following a potential terrorist attack, ensuring safe and rapid evacuation and rescue to passengers.
Název v anglickém jazyce
CRITICAL SYSTEMS AND PROCESSES AFFECTING THE RESILIENCE OF SUBWAY SYSTEMS TO TERRORISM RISKS
Popis výsledku anglicky
Terrorist attack on the urban transport systems with high concentration of people (such as the subway), depending on its mode, can cause different levels of damage including the elimination of sub-components of fire safety equipment or destruction of passive fire protection. To mitigate the effect of an attack, the resilience of vehicles, as well as efficiency of evacuation of the survivors affected mainly by the availability of adequate emergency exits, the number of evacuees and the local conditions of the process are critical. Based on the experience of previous attack on the metro systems (Tokyo, London and other incidents), this paper identifies critical systems and processes for management of the emergency simulation following a potential terrorist attack, ensuring safe and rapid evacuation and rescue to passengers.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VG20102015059" target="_blank" >VG20102015059: Vliv teroristického útoku na vybrané průmyslové technologie s nebezpečím výbuchu prachu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Communications
ISSN
1335-4205
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
22 - 27
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84921844873