ANALÝZA DYNAMIKY BEZPEČNÉ JÍZDY PRVOVÝJEZDOVÉHO VOZU K ZÁSAHU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27200%2F17%3A10235985" target="_blank" >RIV/61989100:27200/17:10235985 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27510/17:10235985
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ANALÝZA DYNAMIKY BEZPEČNÉ JÍZDY PRVOVÝJEZDOVÉHO VOZU K ZÁSAHU
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá analýzou charakteru jízdy k zásahu vybraných prvovýjezdových vozidel v rámci HZS Jihomoravského kraje z pohledu dynamiky jízdy vozidel a členitosti komunikací na určitém území Jihomoravského kraje. Do analýzy byla vybrána požární technika z centrální stanice v metropoli Brno a z požární stanice v okresním městě Znojmo. U sledované požární techniky byla vyhodnocena výjezdová činnost z pohledu členitosti komunikací v hasebních obvodech požárních stanic, kde jsou vybrané vozy prvního výjezdu dislokovány. Zmíněné hasební obvody požárních stanic byly dále rozděleny na směry nejčastějších výjezdů k zásahu. Navazující část je věnována výpočtům jízdních charakteristik v nejčastějších směrech výjezdů sledované požární techniky. Dále došlo k vyhodnocení zjištění ze způsobu jízdy ke konkrétním dvěma zásahům. V závěrečné části jsou prezentovány zjištěné parametry bezpečné jízdy, jejichž hodnoty jsou zde srovnány s reálnými údaji plynoucími ze způsobu jízdy k zásahu u dvou analyzovaných výjezdů k zásahu.
Název v anglickém jazyce
ANALYSIS OF THE SAFE DRIVING DYNAMICS OF A FIRST-EXIT FIREFIGHTING VEHICLE FOR AN INTERVENTION
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the analysis of the character of selected first-intervening vehicles’ drive to the intervention. Observed vehicles are deployed at Fire Rescue Service of the South Moravia Region. The analysis is focused both on the vehicles driving dynamics, and the relief of a particular area of the South Moravia Region. The selected firefighting appliances come from the central station in the city Brno and from the fire station in the district town Znojmo. The intervention activity is evaluated in terms of the roads topography in those fire-fighting districts, where selected first-exit vehicles are deployed. Further, the firefighting districts are divided into the most frequent intervention directions. The following part of the paper is concentrated on calculations of the driving characteristics of firefighting appliances. Next, an evaluation of the driving manner towards two specific interventions is made. Eventually, the measured parameters of safe drive are presented. Their values then are compared with the real data coming from the way of intervention departures of two analyzed examples.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Požární ochrana 2017 : sborník příspěvků : 6. – 7. září 2017, Ostrava, Česko
ISBN
978-80-7385-188-0
ISSN
1803-1803
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
99-104
Název nakladatele
Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
6. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—