Application of the p-Median Approach for a Basic Decomposition of a Set of Vertices to Service Vehicles Routing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27200%2F18%3A10240960" target="_blank" >RIV/61989100:27200/18:10240960 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27350/18:10240960 RIV/61989100:27510/18:10240960
Výsledek na webu
<a href="https://mme2018.fm.vse.cz/wp-content/uploads/2018/09/MME2018-Electronic_proceedings.pdf" target="_blank" >https://mme2018.fm.vse.cz/wp-content/uploads/2018/09/MME2018-Electronic_proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application of the p-Median Approach for a Basic Decomposition of a Set of Vertices to Service Vehicles Routing
Popis výsledku v původním jazyce
In order to design the service vehicle routes the main goal is to minimize the total distance travelled (in kilometers). In addition to this criterion, it is necessary to take into account a lot of other constraints, which are common in a real traffic. For example, one of the basic requirements is not to exceed the service vehicle capacity. Moreover, another requirement may be creating a defined number of subsets, in which service requirements can consequently be realized. The presented text deals with the application of the p-median approach for a basic decomposition of a set of vertices to partial subsets, where service vehicle routes are identified by using of a suitable algorithm (an exact algorithm for small tasks, a heuristic algorithm for large tasks). The computational experiments presented in this paper were implemented during the optimal route planning for service vehicles, which ensure the municipal waste collection of a particular commercial company.
Název v anglickém jazyce
Application of the p-Median Approach for a Basic Decomposition of a Set of Vertices to Service Vehicles Routing
Popis výsledku anglicky
In order to design the service vehicle routes the main goal is to minimize the total distance travelled (in kilometers). In addition to this criterion, it is necessary to take into account a lot of other constraints, which are common in a real traffic. For example, one of the basic requirements is not to exceed the service vehicle capacity. Moreover, another requirement may be creating a defined number of subsets, in which service requirements can consequently be realized. The presented text deals with the application of the p-median approach for a basic decomposition of a set of vertices to partial subsets, where service vehicle routes are identified by using of a suitable algorithm (an exact algorithm for small tasks, a heuristic algorithm for large tasks). The computational experiments presented in this paper were implemented during the optimal route planning for service vehicles, which ensure the municipal waste collection of a particular commercial company.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mathematical Methods in Economics : MME 2018 : 36th international conference : September 12-14, 2018, Jindřichův Hradec
ISBN
978-80-7378-371-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
252-257
Název nakladatele
MATFYZPRESS
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Jindřichův Hradec
Datum konání akce
12. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—