Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integral Approach to Assessing the Criticality of Railway Infrastructure Elements

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27200%2F20%3A10242150" target="_blank" >RIV/61989100:27200/20:10242150 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1504/IJCIS.2020.107256" target="_blank" >https://doi.org/10.1504/IJCIS.2020.107256</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJCIS.2020.107256" target="_blank" >10.1504/IJCIS.2020.107256</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integral Approach to Assessing the Criticality of Railway Infrastructure Elements

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the last ten years, considerable attention has been paid to analysing and assessing the criticality of railway infrastructure elements. Publications on the subject mostly assess elements only from a certain point of view, such as purpose, reliability or risk. This leads to only a partial assessment of criticality without continuous correlation, which may result some critical elements of the system being omitted. The article introduces the Railway Infrastructure Criticality Assessment Tool (RICA Tool), which was created to evaluate the criticality of railway infrastructure elements in all aspects. The integral approach of the tool lies in comprehensively assessing the technical and process factors of rail transport. The criticality of railway infrastructure elements is therefore assessed not only in terms of the relevance and resilience of elements but also their interdependence, substitutability, risk and impact.

  • Název v anglickém jazyce

    Integral Approach to Assessing the Criticality of Railway Infrastructure Elements

  • Popis výsledku anglicky

    In the last ten years, considerable attention has been paid to analysing and assessing the criticality of railway infrastructure elements. Publications on the subject mostly assess elements only from a certain point of view, such as purpose, reliability or risk. This leads to only a partial assessment of criticality without continuous correlation, which may result some critical elements of the system being omitted. The article introduces the Railway Infrastructure Criticality Assessment Tool (RICA Tool), which was created to evaluate the criticality of railway infrastructure elements in all aspects. The integral approach of the tool lies in comprehensively assessing the technical and process factors of rail transport. The criticality of railway infrastructure elements is therefore assessed not only in terms of the relevance and resilience of elements but also their interdependence, substitutability, risk and impact.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VI20152019049" target="_blank" >VI20152019049: RESILIENCE 2015: Dynamické hodnocení odolnosti souvztažných subsystémů kritické infrastruktury</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Critical Infrastructures

  • ISSN

    1475-3219

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    107-129

  • Kód UT WoS článku

    000551908300002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85084928153