Vývoj diagnostického systému postojů, zájmu a vztahů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27200%2F21%3A10247589" target="_blank" >RIV/61989100:27200/21:10247589 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://phdexistence.cz/" target="_blank" >https://phdexistence.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/ff.21.24459479" target="_blank" >10.5507/ff.21.24459479</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj diagnostického systému postojů, zájmu a vztahů
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je představit odborné veřejnosti projekt zaměřený na vývoj inovativního diagnostického systému postojů, zájmů a vztahů pro použití na druhých stupních základních škol, školních poradenských pracovištích a školských poradenských zařízení. Podstatou diagnostického systému je práce s metaforou. Respondenti manipulují v interaktivním digitálním prostředí s různými objekty a mění jejich vzdálenost, velikost a teplotu. Principem diagnostiky je prostřednictvím metafory vyjádřit pocity a postoje ke konkrétním či abstraktním objektům vnější reality. Ze získaných dat je možné odvozovat postoje respondentů i jejich vývoj v čase. Projekt je podpořený Technologickou agenturou České republiky. Hlavním řešitelem projektu je Katedra psychologie Filozofické fakulty Ostravské univerzity, spoluřešitelem Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava - Fakulta elektrotechniky a informatiky. Aplikačními garanty projektu jsou Národní pedagogický institut ČR a Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků
Název v anglickém jazyce
DEVELOPMENT OF A DIAGNOSTIC SYSTEM OF ATTITUDES, INTERESTS AND RELATIONSHIPS
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to present to the professional public a project focused on the development of an innovative diagnostic system of attitudes, interests and relationships for use in the second stages of primary schools, school counseling centers and school counseling facilities. The essence of the diagnostic system is working with metaphor. Respondents manipulate various objects in an interactive digital environment and change their distance, size and temperature. The principle of diagnostics is to express feelings and attitudes to concrete or abstract objects of external reality through a metaphor. From the obtained data it is possible to derive the attitudes of the respondents and their development over time. The project is supported by the Technology Agency of the Czech Republic. The main researcher of the project is the Department of Psychology, Faculty of Arts, University of Ostrava, the co-researcher is the Faculty of Electrical Engineering and Computer Science, VSB-Technical University of Ostrava. The application guarantors of the project are the National Pedagogical Institute of the Czech Republic and the Regional Facility for Further Education of Pedagogical Staff.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000240" target="_blank" >TL03000240: Diagnostický systém měření postojů žáků na principu testování psychologické vzdálenosti s využitím evolučních algoritmů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PhD existence 11 : Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech : Sborník odborných příspěvků : 1.–2. 2. 2021, Olomouc
ISBN
978-80-244-5947-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
294-298
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 2. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—