Modelování působení horských otřesů na podzemní ocelovou obloukovou výztuž
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F05%3A00011507" target="_blank" >RIV/61989100:27230/05:00011507 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling of Effects of Rockburtsts on Steel Arch Roadway Support Underground
Popis výsledku v původním jazyce
During wind-up period of underground mining activities in Ostrava-Karviná coalfield (hereafter OKC) the rock bursts in course of coal winning have represented a considerable problem. At present rock bursts with focuses in more distant surroundings of affected mine workings are prevailing. Maximum effects of rock bursts occur above all in gateways and this impact is connected with lower load-bearing capacity of roadway support when compared with longwall face support. A research of behaviour of steel arch roadway support at dynamic load based on mathematical modelling is being carried out for determining effective methods of reinforcing of roadway support. Steel support by sets is being modelled by means of shell elements in programming file ANSYS, dynamic load from roadway side has been characterized by initial speed or eventually by impulse of force. The outputs of modelling were as follows: shape and nature of permanent strain of support, critical quantity of energy causing permanent
Název v anglickém jazyce
Modelling of Effects of Rockburtsts on Steel Arch Roadway Support Underground
Popis výsledku anglicky
During wind-up period of underground mining activities in Ostrava-Karviná coalfield (hereafter OKC) the rock bursts in course of coal winning have represented a considerable problem. At present rock bursts with focuses in more distant surroundings of affected mine workings are prevailing. Maximum effects of rock bursts occur above all in gateways and this impact is connected with lower load-bearing capacity of roadway support when compared with longwall face support. A research of behaviour of steel arch roadway support at dynamic load based on mathematical modelling is being carried out for determining effective methods of reinforcing of roadway support. Steel support by sets is being modelled by means of shell elements in programming file ANSYS, dynamic load from roadway side has been characterized by initial speed or eventually by impulse of force. The outputs of modelling were as follows: shape and nature of permanent strain of support, critical quantity of energy causing permanent
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F04%2F1145" target="_blank" >GA101/04/1145: Vývoj a implementace škálovatelných numerických metod pro řešení fyzikálně realistických modelů kontaktních úloh se třením ve 2 a 3D</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Controlling Seismic Risk - 6th Int. Symp. on Rockburst and Seismicity in Mines Proceedings
ISBN
0-9756756-1-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
601-606
Název nakladatele
Australian Centre for Geomechanics
Místo vydání
Perth, Austrálie
Místo konání akce
Perth, Austrálie
Datum konání akce
9. 3. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—