Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reálné a virtuální laboratorní modely ve Webovsky podporované experimentální výuce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F05%3A00011724" target="_blank" >RIV/61989100:27230/05:00011724 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Real and Virtual Lab Stands on Web Support Experimental Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Real and Virtual Lab Stands on Web Support Experimental Education.Annotation: This paper deals with WEB support of new laboratory education forms by realization of physical lab models and virtual models. Virtual technologies connected with these new trends will cover topics as the shared collaborative learning environment architectures, WEB portals for actual hot links to the main information sources including links to the intranet/internet virtual laboratories etc. Important part there is possibility to remote laboratory stands access from the WEB environment, which allows realizing the elements of virtual WEB technologies for SCADA/MMI tasks. Specialized WEB portal "e-Automation" will be shown as an example of virtual technologies with WEB solution for e-Learning purposes, with program store on Workshop contents strip for support of experimental data presentation and approximation tasks (for instance Java P&A P program module). Laboratory stand Hot-Air Aggregate (HAA) presents miniat

  • Název v anglickém jazyce

    Real and Virtual Lab Stands on Web Support Experimental Education

  • Popis výsledku anglicky

    Real and Virtual Lab Stands on Web Support Experimental Education.Annotation: This paper deals with WEB support of new laboratory education forms by realization of physical lab models and virtual models. Virtual technologies connected with these new trends will cover topics as the shared collaborative learning environment architectures, WEB portals for actual hot links to the main information sources including links to the intranet/internet virtual laboratories etc. Important part there is possibility to remote laboratory stands access from the WEB environment, which allows realizing the elements of virtual WEB technologies for SCADA/MMI tasks. Specialized WEB portal "e-Automation" will be shown as an example of virtual technologies with WEB solution for e-Learning purposes, with program store on Workshop contents strip for support of experimental data presentation and approximation tasks (for instance Java P&A P program module). Laboratory stand Hot-Air Aggregate (HAA) presents miniat

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F03%2F0625" target="_blank" >GA102/03/0625: Konsorciální přístup k vývoji experimentálních modelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    WSEAS Transactions on Advances in Engineering Education

  • ISSN

    1790-1979

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2005

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GR - Řecká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    243-250

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus