Reálné a virtuální laboratorní modely ve Webovsky podporované experimentální výuce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F05%3A00011724" target="_blank" >RIV/61989100:27230/05:00011724 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Real and Virtual Lab Stands on Web Support Experimental Education
Popis výsledku v původním jazyce
Real and Virtual Lab Stands on Web Support Experimental Education.Annotation: This paper deals with WEB support of new laboratory education forms by realization of physical lab models and virtual models. Virtual technologies connected with these new trends will cover topics as the shared collaborative learning environment architectures, WEB portals for actual hot links to the main information sources including links to the intranet/internet virtual laboratories etc. Important part there is possibility to remote laboratory stands access from the WEB environment, which allows realizing the elements of virtual WEB technologies for SCADA/MMI tasks. Specialized WEB portal "e-Automation" will be shown as an example of virtual technologies with WEB solution for e-Learning purposes, with program store on Workshop contents strip for support of experimental data presentation and approximation tasks (for instance Java P&A P program module). Laboratory stand Hot-Air Aggregate (HAA) presents miniat
Název v anglickém jazyce
Real and Virtual Lab Stands on Web Support Experimental Education
Popis výsledku anglicky
Real and Virtual Lab Stands on Web Support Experimental Education.Annotation: This paper deals with WEB support of new laboratory education forms by realization of physical lab models and virtual models. Virtual technologies connected with these new trends will cover topics as the shared collaborative learning environment architectures, WEB portals for actual hot links to the main information sources including links to the intranet/internet virtual laboratories etc. Important part there is possibility to remote laboratory stands access from the WEB environment, which allows realizing the elements of virtual WEB technologies for SCADA/MMI tasks. Specialized WEB portal "e-Automation" will be shown as an example of virtual technologies with WEB solution for e-Learning purposes, with program store on Workshop contents strip for support of experimental data presentation and approximation tasks (for instance Java P&A P program module). Laboratory stand Hot-Air Aggregate (HAA) presents miniat
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F03%2F0625" target="_blank" >GA102/03/0625: Konsorciální přístup k vývoji experimentálních modelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
WSEAS Transactions on Advances in Engineering Education
ISSN
1790-1979
e-ISSN
—
Svazek periodika
2005
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GR - Řecká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
243-250
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—